پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸
کد خبر: 108420

سلامت نیوز: موهای نوزاد با كودك متفاوت است به همین دلیل است که باید مراقب کوتاه کردن موهای یک نوزاد باشید

دلایل ریزش مو در کودکان

وقتی فرزند شما مرز 2 سالگی را می‌گذراند و وارد دنیای نوپایی می‌شود، دیگر نوزاد نیست و نگهداری‌ در مورد پوست و موی كودك نوپا و بزرگ‌تر با نوزادان بسیار متفاوت است. اگر اطلاعاتی در این مورد ندارید، این توصیه‌ها را بخوانید و جدی بگیرید.

- عفونت قارچی پوست سر: در این حالت لکه‌های حلقه‌ای بدون مو و بسیار خارش‌دار و به رنگ صورتی یا خاکستری که در آن پوسته‌هایی نیز وجود دارد در سر کودکان مشاهده می‌شود.

- موخوره: در این بیماری لكه‌های گرد و بی‌مو ناگهان ظاهر می‌شوند و ظرف چند ماه موهای نازك سفید از آن سر در می‌آورند و سپس موهای طبیعی می‌رویند.

- وسواس کندن مو: برخی کودکان به دلیل تیک های عصبی یا خلق و خوهای مخصوص مجبور به کشیدن، تاب دادن و شکستن موهایشان می‌شوند. این بیماری زمانی که کودک بر چیزی متمرکز می‌شود بدتر می‌شود.

  

با موی کودکان مهربان باشید

از آنجا که کودکان فاقد هورمون جنسی هستند میزان چربی موی آنها بسیار کم است و به همین دلیل به آسانی صدمه دیده و شکننده می‌شود، پس به هیچ وجه با خشونت موی آن‌ها را شانه و سشوار نکشید. به خصوص در مورد موی دختران برای زیبایی موهایشان را بیش از حد نکشید. اگر نوزاد پر مویی دارید می‌توانید جهت آرایش دادن موها، به موهای او برس بکشید اما باید دقت کنید که تنها از برس‌های مویی استفاده کنید و از برس‌هایی با دندانه‌های پلاستیکی و فلزی استفاده نکنید. البته در این کار زیاده‌روی نکنید و همچنین برس را محکم به سر نوزاد نکشید.

 

كی موهای كودك را كوتاه كنیم؟

1- بعد از خواب بعدازظهر یا خوردن شیشه شیر بهترین زمان برای آرایشگری است زیرا کودک در آرامش است.

2- کودک خود را روی صندلی بنشانید و آینه‌ای به دستش بدهید.

3- صندلی‌ای را انتخاب کنید که دسته و محافظ داشته باشد زیرا کودک نمی‌تواند خودش را نگه دارد.

4- فاصله شما با بچه نباید زیاد باشد و خیلی برای این کار خم نشوید، زیرا دراین صورت احتمال لرزش دست‌هایتان وجود دارد. بهترین حالت این است که کودک را روی یک صندلی بلند بنشانید و خودتان ایستاده آرایشگری را شروع کنید.

5- صندلی‌ای را انتخاب کنید که دسته و محافظ داشته باشد زیرا کودک نمی‌تواند خودش را نگه دارد.

6- او را عصبی و کلافه نکنید، اگر از پارچه انداختن  دور گردنش او را کلافه می‌شود می‌توانید بلوز کهنه خودتان را به تن او کنید.

7- هنگام کوتاه کردن موی کودک تنها نباشید، شما نیاز به کمک دارید. پدر بچه یا فرد دیگری می‌تواند او را سرگرم کند و دستش را بگیرد تا شما بتوانید به راحتی مو‌های کودک را کوتاه كنید.

8- بهتر است کمی موهای بچه را خیس كنید البته توجه داشته باشید که مو وقتی خشک می‌شود دو الی سه میلیمتر کوتاه‌تر نشان داده می‌شود.

9- قیچی کوتاه کردن موی کودک باید باریک و تیز باشد.

10- تلویزیون را روشن کنید تا حواس کودک پرت شود و خیلی حرکت نکند.

 

تناسب چهره كودك با مدل مو

برای آرایش و اصلاح موهای کودک باید به حالت و ویژگی‌های چهره او توجه کنید تا زیبایی صورت کودک چند برابر شود. پس به حالت چهره کودک دلبندتان دقت کنید و با در نظر گرفتن نکات زیر موهایش را اصلاح کنید:

 

ظریف نشان دادن صورت گرد

اگر کودکتان صورت گردی دارد و شما دوست دارید تا چهره او را ظریف‌تر نشان دهید، هنگام اصلاح، موهای بالای سر او را بلند نگه دارید و موهای اطراف را کوتاه کنید. برای پسربچه‌ها بهتر است موهای پشت سر و درمورد دختربچه‌ها موهای زیرگوش‌ها را کاملا کوتاه کنید. اگر فرزندتان صورتی خیلی گرد دارد، چتری کوتاه و کمی مو روی گوشش بگذارید.

گردترنشان دادن چهره کشیده

دراین صورت بهتر است که موهای جلوی صورت بلندتر از موهای پشت باشد. برای این منظور، بهتر است موها تا سطح چانه باشد و کنار صورت را بگیرد.

زیباترنشان دادن چهره مربع شکل

بیشتر حجم موهای اطراف سر را نگه داشته و موهای بالای سر را کوتاه کنید. آرایش موهای بچه نباید خیلی کوتاه باشد، زیرا در این صورت فرم مربع شکل صورت، بیشتر نشان داده می‌شود.

موهای کم پشت

دراین صورت باید موها را طوری اصلاح کرد که بیشتر نشان داده شود. در این مورد  فقط سر موها را کوتاه کنید و تا حد ممکن حجم موها را حفظ کنید. اما موهای بچه‌هایی كه پرپشت هستند را باید همیشه كوتاه نگه داشت.

پیشانی بلند

وقتی پیشانی کودک شما بلند است باید سعی کنید پیشانی او را کوتاه‌تر جلوه دهید. در این صورت، موها را طوری آرایش کنید که روی پیشانی یا کنار سر بریزید. چتری‌های صورت کودک را تا قبل از سه سالگی خیلی پر نگذارید؛ زیرا از زیبایی صورت بچه کم می‌کند خصوصا اگر صورتش کمی حالت مربعی داشته باشد.

 

مدل‌های موی كودك

 
موهای لخت

خیلی از دختر بچه‌ها موهای لختی دارند، اگر دختر کوچولوی شما نیز جنس موهایش از نوع لخت است، بهترین حالت برای او کمی بلند و ریخته شده روی شانه‌هایش است. موی لخت را به صورت جمع و به شکل دم اسبی هم می‌توان درست کرد.

دختران فرفری

اگر دختر دلبندتان موهای فرفری دارد موهایش را خیلی کوتاه نکنید. بهترین مدل برای این جنس مو، بلند نگهداشتن آن حداقل تا روی شانه‌هاست. مزیت موی فر این است که اگر کمی به آن ژل بزنید به هر حالتی درمی‌آید.

چتری دوست ها

این مدل مو اصطلاحا به مصری معروف است و اغلب تصور می‌کنند مدلی صرفا دخترانه است اما این طور نیست پسرکوچولویتان هم می‌تواند از این مدل مو استفاده کند.

بچه‌های خشن

این مدل مو خیلی مورد علاقه پسربچه‌هاست چون اغلب دوست دارند چهره‌شان کمی خشن باشد. به هر حال مدل موهای سیخ سیخی یا اصطلاحا جوجه تیغی یکی از مدل‌های هر ساله است و البته توصیه می‌شود برای بچه‌هایی که موهای صافی دارند این مدل زده نشود چون نمی‌توانند حالت خودشان را روبه بالا حفظ کنند. در نتیجه مدام باید از انواع ژل و ماسک مو برای نگه داشتن این مدل مو استفاده کنند.

بچه‌های راحت طلب

عده‌ای از کودکان از مدل‌های کوتاه خوششان می‌آید. نگهداری این مدل مو برای کودکان راحت‌تر است؛ زیرا موهایشان دور و برشان نیست و تمیز کردنش راحت‌تر است.

به روزها

فرق کج، یکی از مدل هایی است که سال ها قبل هم به عنوان مدل روز انتخاب شده بود و خیلی از دختربچه ها این مدل را دوست دارند چون هم باز بودن مو امکان پذیر است هم اینکه به شکل های مختلف از پشت بسته می شود. به هر حال فرق کج هنوز هم مد است.

بچه‌های باحوصله

یکی از مدل‌های مو برای دختربچه‌های شما مدل تیکه تیکه است. البته اگر فرزندتان حوصله نگهداری و رسیدن به موهایش را ندارد بی‌خیال این مدل شوید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha