پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۹:۵۱
کد خبر: 108421

به گفته یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق بی نظمی های ضربان قلب بسیار شایع هستند ولی اگر متوجه آمار آنها نیستیم به دلیل بی علامت بودن خیلی از آنهاست.

خطر افزایش ضربان قلب در مصرف کنندگان کورتن

سلامت نیوز: به گفته یک فوق تخصص بیماری های قلب و عروق بی نظمی های ضربان قلب بسیار شایع هستند ولی اگر متوجه آمار آنها نیستیم به دلیل بی علامت بودن خیلی از آنهاست.


دکتر سید علی جمالیان گفت:«ممکن است در طول 24 ساعت همه انسان ها دچار بی نظمی ضربان قلب شوند، یا در اثر ورزش و یا شنیدن اخبار ناخوشایند. هر نوع بی نظمی، اختلال محسوب نمی شود و نباید با تجربه هر نوع از آن نگران شد.»

 
به عقیده وی برای تشخیص ابتلا شرح حال از بیمار گرفته می شود که تپش قلب چه ساعتی از روز ایجاد می شود و بعد از بروز چه اتفاقی احساس می گردد. آریتمی که در شب بوجود می آید، یا در روز حادث می گردد، و .... تشخیص های متفاوتی دارد. در حین گرفتن شرح حال از بیمار نبض بیمار باید توسط پزشک گرفته شود، تا اختلالات ضربان کاملا حس گردد. چون خیلی اوقات بیمار در برخورد با پزشک دچار هیجان می شود و ضربان قلبش بالا می رود. با این علامت نباید دچار خطا در تشخیص شد.


وی با بیان این که خیلی اوقات پزشک نمی تواند تشخیص به موقع را روی بیمار بگذارد، می افزاید:«اینجاست که باید از ابزار مناسب تشخیصی استفاده کرد. به طوری که بیمار با کمک دستگاهی به نام هولتر که به او داده می شود، ضربان قلبش را حتی تا دو روز می تواند ثبت کند و به پزشکش گزارش دهد.»

 
دکتر جمالیان توضیح می دهد:« نقطه ضعف دیگر این است که شاید با این روش و حتی تا دو سه روز هم نتوان علت ایجاد آریتمی را تشخیص داد و در اینجا باید از دستگاه های کاشتنی که در مدت زمان یک ماه ضربان قلب را ثبت می کنند استفاده کرد.»

 
این فوق تخصص بیماری های قلب و عروق خاطرنشان می کند:«کورتن و بیماری های زمینه ای مثل روماتیسم می توانند منجر به آریتمی ضربان قلب شوند. بیماران مبتلا به این بیماری ها باید در صورت ابتلا به ضربان قلب تند، حتما به پزشک مراجعه کنند.»

منبع: سلامانه

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha