پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
کد خبر: 108425

برخی از افراد بعد از اپیلاسیون قسمت‌هایی از بدنشان مانند دست‌ها و پاها،‌ دچار کبودی‌های موضعی می‌شوند.

دلیل کبودی پس از اپیلاسیون چیست؟

سلامت نیوز: برخی از افراد بعد از اپیلاسیون قسمت‌هایی از بدنشان مانند دست‌ها و پاها،‌ دچار کبودی‌های موضعی می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز, دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو درباره علت ایجاد این کبودی‌ها به سلامانه می‌گوید: «کبودی ناشی از اپیلاسیون یا مومک انداختن، به‌دلیل خون‌مردگی‌های ریز و زیرپوستی مختلفی است که اتفاق می‌افتد».

دلیل این خون‌مردگی‌ها چیست؟ «دلیل آن، پارگی عروق زیر پوست و ایجاد خون‌مردگی‌های نقطه‌ای و موضعی است. چنین خونریزی‌هایی به‌شکل کبودی خودشان را نشان می‌دهند».

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «منع خاصی برای اپیلاسیون قسمت‌های مختلف بدن وجود ندارد اما از آنجا که پوست نقاطی از بدن مانند زیر بغل، ناحیه تناسلی، بازوها یا ماهیچه پا، کمی نازک‌تر از پوست سایر قسمت‌های بدن است،‌ بنابراین باید اپیلاسیون این نقاط حساس با احتیاط و دقت بیشتری انجام بشود تا خونریزی‌های زیرپوستی و کبودی‌های موضعی برای فرد ایجاد نشود».

دکتر احسانی تاکید می‌کند که اپیلاسیون و کنده شدن موهای زاید زیر بغل یا اطراف پستان از ریشه، رابطه‌ای با آسیب دیدن غدد لنفاوی یا ابتلا به سرطان پستان ندارد. البته بهتر است بدانید که امکان ایجاد فولیکولیت یا موهای زیرپوستی در اثر اپیلاسیون موهای زاید بدن، وجود دارد.

وی درنهایت به این نکته هم اشاره می‌کند که برخی از قسمت‌های بدن مانند ناحیه تناسلی یا زیر بغل، کمی مرطوب‌تر از سایر بخش‌های بدن هستند و بنابراین ممکن است که گاهی بعد از اپیلاسیون موهای زاید در این قسمت‌ها، با ضایعات چرکی مواجه بشوید. «اپیلاسیون باید با دقت و در شرایط کاملا بهداشتی انجام بشود تا کمترین عارضه پوستی را برایتان در پی داشته باشد».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha