پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10843

پژوهشگران استرالیایی به طیفی از روشهای درمانی جدید برای معالجه سرطان پوست (ملانوما) دست یافته اند که این سرطان را ظرف یک هفته درمان می کند.

 بخش ملانوما سیدنی در بیمارستان رویال پرنس آلفرد در حال انجام آزمایشات بالینی هستند که طی آنها به داخل تومورهای جداگانه یک رنگ قرمزموسوم به رز بنگال تزریق کردند که به مدت 50 سال برای تشخیص سرطان کبد یا چشم استفاده می شده است. از این ماده هم چنین به عنوان یک سم دفع آفت استفاده می شده است.

جان تامپسون، رییس این بخش درباره نتایج آزمایشات فوق گفت: با استفاده از این روش تومورها ظرف یک هفته نابود شده و می میرند و ظرف 14 روز هیچ اثری از آنها روی پوست باقی نمی ماند.

وی افزود: یک آزمایش اولیه روی 20 بیمار نشان داد که بین 60 تا 80 درصد از تومورها تنها با یک تزریق با موفقیت درمان شدند.

این آزمایش درعین حال نشان داد که رزبنگال روی بافتهای سالم بدن بیماران هیچ تاثیری نمی گذارد و هم چنین به نظر می رسد که این ماده سیستم ایمنی بدن را ترغیب به یک واکنش مفید می کند که سایر تومورهایی را که تزریق بر روی آنها صورت نگرفته، نابود کند.

دکتر تامپسون که نتایج تحقیقات خود را در نشست سالانه کالج استرالیایی متخصصان پوست ارائه کرد، یادآور شد: نتایج تحقیقات بسیار جالب بود چون با تزریق روی یک تومور نه تنها خود آن نابود می شد بلکه سیستم ایمنی بدن با واکنشی غیرمنتظره ترغیب می شد تا سایر تومورها را نیز از بین ببرد.

تامپسون گفت: یک بخش از آزمایشات اولیه ثابت کرد که این شیوه درمانی بی خطراست اگرچه تنها در یک مورد یک بیمار زن پس از تزریق و بعد از رانندگی به مدت یک ساعت در زیر آفتاب تابستان با وجودی که تحت مراقبت شدید بود، با واکنش جدی و خطرناک در بدن خود مواجه شد.


تامپسون گفت: به حدود 120 بیمار موادی تزریق شد که از تومور خود آنها گرفته شده بود.

این شیوه با هدف تقویت سیستم ایمنی بدن برای پس زدن تومور سرطانی طراحی شد.

آزمایش نشان داد: افرادی که واکسینه شدند احتمال افزایش عمر آنها تا 5 سال دیگر، 40 درصد بیشتر شد. در حالی که این احتمال در افراد واکسینه نشده 22 درصد بوده است.

دکتر تامپسون تاکید کرد: تاثیر مفید و کارآمد این روش بر روی بیمارانی که واکسن زده بودند، ما را شگفت زده کرد.

وی خاطرنشان کرد: در نظر دارد در پژوهش بعدی خود 65 بیمار مبتلا به ملانوما را که با جراحی درمان نشده بودند، مورد آزمایش و مطالعه قرار دهد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha