پنجشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۵۹
کد خبر: 108439

کالری همبرگر، فقط منحصر به خود این محصول که نوعی فرآورده گوشتی است،‌ نمی‌شود. در موارد بسیاری، جوان یا نوجوان در کنار ساندویچ همبرگر، یک قوطی نوشابه و یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم سفارش می‌دهد و گاهی هم درخواست افزودن پنیر پیتزا به غذایش دارد.

در ماه چند بار خوردن همبرگر مجاز است؟

سلامت نیوز: کالری همبرگر، فقط منحصر به خود این محصول که نوعی فرآورده گوشتی است،‌ نمی‌شود. در موارد بسیاری، جوان یا نوجوان در کنار ساندویچ همبرگر، یک قوطی نوشابه و یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم سفارش می‌دهد و گاهی هم درخواست افزودن پنیر پیتزا به غذایش دارد.

همبرگر یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین انواع فست‌فود در دنیاست. معمولا گرایش نوجوان‌ها و جوان‌ها به ساندویچ همبرگر خیلی زیاد است. گاهی که ما از مضرات مصرف فست‌فودهای پرکالری مانند ساندویچ همبرگر می‌گوییم، گروهی از جوان‌ها اعتراض می‌کنند و می‌گویند که فعالیت زیاد روزانه‌شان باعث از بین رفتن کالری همبرگری كه مصرف می‌كنند، می‌شود...

 این در حالی است که کالری همبرگر، فقط منحصر به خود این محصول که نوعی فرآورده گوشتی است،‌ نمی‌شود. در موارد بسیاری، جوان یا نوجوان در کنار ساندویچ همبرگر، یک قوطی نوشابه و یک ظرف سیب‌زمینی سرخ‌کرده هم سفارش می‌دهد و گاهی هم درخواست افزودن پنیر پیتزا به غذایش دارد. ضمن اینکه بیشتر نان‌های ساندویچی، ‌جزو نان‌های سفید هستند و استفاده از نان‌های ساندویچی سبوس‌دار، چندان رایج نیست. پس ‌مصرف یک ساندویچ همبرگر (که حاوی چربی اشباع و کلسترول بالایی است) با نوشابه، نان سفید و گاهی هم پنیر و سیب‌زمینی،‌ می‌تواند کالری بسیار بالایی به بدن برساند و به‌تدریج، زمینه‌ساز ابتلا به انواع بیماری‌های غیرواگیر مانند بیماری‌های قلبی و عروقی و دیابت شود. از طرف دیگر، مصرف سس‌های سفید و قرمز هم کالری ساندویچ را بالاتر می‌برد. خیارشور موجود در این غذاها هم باعث بالا رفتن تدریجی فشار خون می‌شود. به‌همین دلیل، در مجموع توصیه می‌شود که تمام افراد در تمام گروه‌های سنی و جنسی، در مصرف ساندویچ‌های مختلف از جمله همبرگر، حد اعتدال را رعایت کنند. این حد اعتدال یعنی محدود کردن مصرف همبرگر به ماهی یک یا دو مرتبه.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha