مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها و تغییر احتمالی برخی جزئیات و تبصره‌های آن در سال آینده خبر داد.

سلامت نیوز:‌مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو از بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها و تغییر احتمالی برخی جزئیات و تبصره‌های آن در سال آینده خبر داد.

دکتر سید مهدی پیرصالحی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره ضرورت بازنگری در آیین‌نامه داروخانه‌ها اظهار کرد: آیین‌نامه‌ها در راستای تحقق قوانین بالادستی تدوین می‌شوند.

وی افزود: در واقع قوانین مشخص هستند و آیین‌نامه‌ها تدوین می‌شوند تا شرایط اجرای آن قوانین را معین کنند.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو با بیان اینکه سعی می‌کنیم پس از تنظیم آیین‌نامه‌ها تا جایی که به مشکل اساسی برنخوردیم، دست به تغییر و بازنگری در آن نزنیم، گفت: آیین‌نامه داروخانه‌ها نیز از این اصل مستثنی نیست و کلیت آن صحیح است.

پیرصالحی ادامه داد: تنها در برخی جزئیات و تبصره‌ها انتقادات و پیشنهاداتی وجود دارد که نیازمند بررسی‌های دقیق و همه جانبه است.

وی از تشکیل کارگروهی در سازمان غذا و دارو از چند ماه گذشته به منظور مطالعه و بررسی آیین‌نامه داروخانه‌ها خبر داد و گفت: تاکنون چندین جلسه پیرامون این امر تشکیل شده است.

به گفته مدیر کل نظارت بر دارو و مواد مخدر سازمان غذا و دارو، تمام ذینفعان از داروخانه‌داران گرفته تا دانشگاه‌های علوم پزشکی و سازمان غذا و دارو در این جلسات حضور دارند و اگر تبصره‌هایی نیاز به اصلاح داشته باشد حتما سال آینده آن را اعمال می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha