رئیس انجمن بیماری‌های دهان گفت: حس عدم رطوبت کافی در دهان، خشکی دهان است که به واسطه کاهش بیش از 50 درصد حجم بزاق است.

سلامت نیوز: رئیس انجمن بیماری‌های دهان گفت: حس عدم رطوبت کافی در دهان، خشکی دهان است که به واسطه کاهش بیش از 50 درصد حجم بزاق است.

مهناز صاحب‌جمعی در گفت‌وگو با فارس در مورد خشکی دهان اظهار داشت: حس عدم رطوبت کافی در دهان، خشکی دهان است که به واسطه کاهش بیش از 50 درصد حجم بزاق است.

رئیس انجمن بیماری‌های دهان گفت: خشکی دهان علل گسترده‌ای دارد؛ از یک چیز ساده مثل کمبود آب در بدن گرفته تا یک بیماری پیشرفته از جمله خود ایمنی‌ می‌تواند متفاوت باشد.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خشکی دهان به واسطه از دست رفتن آب بدن یا بیماری اسهال، کوتاه مدت است و قابل اهمیت نیست اما اگر خشکی دهان ماه‌ها ادامه داشته باشد یک مسئله جدی است و ممکن است به واسطه عواملی باشد که ترشح بزاق را کم می‌کند.

صاحب‌جمعی ادامه داد: مصرف بعضی از داروها، پرتودرمانی در ناحیه سر و گردن و بیماری‌های خود ایمنی می‌تواند خشکی دهان را به دنبال داشته باشد.

رئیس انجمن بیماری‌های دهان با بیان این مطلب که آب همیشه کمک کننده است، گفت: خوردن آب در هر حالت و به دنبال هر عامل خشکی دهان می‌تواند محیط دهان را مرطوب و آب بدن را تأمین کند و کم‌کاری غده بزاقی را به واسطه استفاده موضعی از آب برطرف سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha