دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متخصص چشم براساس وعده ای که به شوخان دختربچه دیواندره ای داده بود، روز پنجشنبه چشمانش را زیر تیغ جراحی برد.

وزیر دولت تدبیر، روشنایی را به چشمان و امید را به دل شوخان بازگرداند

سلامت نیوز: دکتر سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و متخصص چشم براساس وعده ای که به شوخان دختربچه دیواندره ای داده بود، روز پنجشنبه چشمانش را زیر تیغ جراحی برد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ˈشوخان براخاسیˈ کودک شش ساله اهل روستای کلکان شهرستان دیواندره در استان کردستان که دو سال پیش براثر تزریق پنی سیلین بینایی چشمانش را از دست داد و مشکل در رسانه ها بازتاب پیدا کرد شخص وزیر بهداشت قول حمایت و پیگیری مشکلات این دختربچه را داد و روز پنجشنبه اقدام به عمل جراحی بر روی چشم چپ شوخان کرد.

پس از رسانه ای شدن مشکل شوخان و ایجاد موجی در ارتباط با کمک به این کودک برای بازگشت بینایی اش دکتر حسین احمدی نیاز از وکلای کردستانی مقیم تهران به صورت رایگان وکالت و پیگیری امور شوخان را بر عهده گرفت و اقدامات و وعده های مسوولان وزارت بهداشت را از طریق رسانه ها در اختیار افکار عمومی قرار می داد.

احمدی نیاز با اعلام خبر انجام عمل جراحی چشم چپ شوخان از سوی وزیر بهداشت، گفت: عمل جراحی چشم چپ شوخان روز پنجشنبه در بیمارستان نور تهران به مدت پنج ساعت انجام شد.

وی گفت: تیم پزشکی شوخان این عمل را یکی از پیچیده ترین و تخصصی ترین عمل های جراحی اعلام کرد.

احمدی نیاز افزود: در این عمل جراحی بر روی چشم چپ شوخان پیوند قرنیه و کاشت سلول های بنیادی انجام شده است.

به گفته وکیل شوخان، تیم جراحی به سرپرستی دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت و دکتر غفاری که هر دو از نوابغ چشم پزشکی ایران هستند، عمل را با موفقیت به انجام رساندند.

احمدی نیاز از پیگیری های دلسوزانه و محقق کردن وعده اش به شوخان قدردانی کرد و اظهار امیدواری نمود که شوخان هرچه سریعتر بینایی اش را بدست آورد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha