جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶
کد خبر: 108452

نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی در دهه 20 سالگی از سلامت و توانایی مغز در دوران میانسالی حفاظت می‌کند.

دویدن سلامت مغز را حفظ می‌کند

سلامت نیوز: نتایج بررسی محققان آمریکایی نشان می‌دهد که انجام فعالیت‌های ورزشی در دهه 20 سالگی از سلامت و توانایی مغز در دوران میانسالی حفاظت می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، طبق بررسی‌های این محققان انجام فعالیت های ورزشی همچون دویدن، شنا و دوچرخه سواری در سنین پایین‌تر که سیستم قلب را تنظیم می کند، سبب تقویت حافظه و قدرت تفکر در سنین بالاتر می شود.

محققان دانشگاه مینه‌سوتا با بیان اینکه سلامت قلب سبب حفظ سلامت مغز می شود، اظهار داشتند: سلامت قلب و عروق به میزان جذب اکسیژن به بدن در هنگام ورزش و همچنین انتقال اکسیژن به ماهیچه‌ها بستگی دارد.

در این بررسی این محققان آمریکایی به مطالعه بر روی 3000 نفر با میانگین سنی ۲۵ سال پرداختند. در دوران انجام این مطالعه که مدت یک سال طول کشید، بر روی این افراد آزمایش های سلامت قلب و عروق انجام شد که مجدد پس از گذشت 20 سال تکرار شد. همچنین از آنان درخواست شد تا زمانی که نفس دارند و بدنشان خسته نمی‌شود، بدوند.

در پایان این مطالعه مشخص شد افرادی که در جوانی بیشتر دویده بودند پس از گذشت ۲۵ سال از قدرت حافظه و توان فکری بالاتری برخوردار بودند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، محققان این مطالعه همچنین بیان کردند نتایج تحقیقات بسیاری بر تاثیر سلامت قلب در انجام فعالیت های مغزی را تایید کرده‌اند به همین دلیل لازم است جوانان به انجام ورزش هایی از قبیل شنا، دویدن و دوچرخه سواری برای حفظ سلامت مغز خود اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha