جمعه ۱۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۱
کد خبر: 108459

محققان تایوانی در بررسی‌های جدید خود دریافتند: بی‌خوابی می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی به خصوص در دوران جوانی را افزایش می دهد.

سلامت نیوز: محققان تایوانی در بررسی‌های جدید خود دریافتند: بی‌خوابی می‌تواند خطر ابتلا به سکته مغزی به خصوص در دوران جوانی را افزایش می دهد.

به گزارش ایسنا، در این بررسی که در مدت چهار سال انجام گرفت،‌ مشخص شد بی خوابی می تواند احتمال ابتلای فرد به سکته مغزی را تا 54 درصد بالا ببرد.

به گفته محققان تایوانی این خطر برای افرادی که در فاصله سنی 18 تا 24 سالگی قرار دارند و به بی خوابی مبتلا هستند در مقایسه با افرادی که از کیفیت خواب مناسبی برخوردارند هشت برابر بیشتر است.

این محققان اظهار داشتند: پیش از این تمامی توجهات به فاکتورهای فشارخون بالا،‌ چاقی و مسائل مرتبط با کلسترول بوده است. هر چند نداشتن خواب کافی به خصوص در سنین جوانی به سلامت بدن آسیب جدی وارد می کند.

در این بررسی اطلاعات پزشکی 21 هزار مبتلا به بی خوابی و 64 هزار نفر دیگر که به این بیماری مبتلا نبودند و سابقه ابتلا به سکته مغزی یا آپنه خواب را نداشتند مورد مطالعه قرار گرفت.

به گزارش هلث دی نیوز، محققان تایوانی پس از در نظر گرفتن فاکتورهای لازم دریافتند افراد مبتلا به بی خوابی در مقایسه با افرادی که خواب کافی دارند بیشتر در معرض ابتلا به سکته مغزی هستند. همچنین در افرادی که به عارضه بی خوابی دائم مبتلا هستند نسبت به بیمارانی که بی خوابی ادواری در آنان مشاهده می شود احتمال ابتلا به سکته مغزی بیشتر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha