پنجشنبه ۹ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10846

دانشمندان ایتالیایی تابستان امسال یک پانکراس مصنوعی را با هدف تامین هورمون انسولین در بیماران دیابتی روی انسان آزمایش می کنند.

محققان ایتالیایی در بیست و دومین کنگره ملی انجمن دیابت ایتالیایی که در شهر تورین برگزار شد اعلام کردند که تابستان امسال آزمایش پیوند پانکراس مصنوعی را به روی انسان انجام می دهند.

این اندام مصنوعی که نیاز به اندازه گیری روزانه گلیسمیا (حضور قند در خون) و سپس تزریق انسولین را حذف می کند از حسگری برای کنترل میزان گلولز و یک ردیاب که اطلاعات را به یک میکرورایانه ارسال می کند تشکیل شده است.

این برنامه میزان انسولین لازم را در تمام لحظات محاسبه می کند و اطلاعات را به یک "دمنده کوچک" که هورمون مورد نیاز را به جریان می اندازد ارسال می کند.

پیش از این محققان دانشگاه ویرجینا در آمریکا این پانکراس مصنوعی را روی یک بیمار مجازی رایانه ای آزمایش کرده بودند. قرار است که در آزمایش روی انسان، این اندام مصنوعی به یک بیمار متاثر از دیابت نوع یک پیوند زده شود.

براساس گزارش روزنامه لاستمپا، به گفته این محققان تاکنون اعتقاد براین بود که با گذر از سن 30 سالگی خطر دیابت نوع یک تاحد چشمگیری کاهش می یابد. این درحالی است که اطلاعات نشان می دهند حتی بین 30 تا 50 سالگی نیز احتمال ابتلا به این بیماری وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha