یک مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه در سال 92 بر اساس تماس‌های برقرار شده با خط مشاوره "صدای یارا" 2488 کودک مورد تنبیه قرار گرفتند، اظهار کرد: 55 درصد کودکان تنبیه عاطفی، روانی و 45 درصد این کودکان مورد تنبیه بدنی قرار گرفتند.

آمار یکساله "صدای یارا"/ ثبت تنبیه 2634 کودک درسالی که گذشت

سلامت نیوز: یک مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با بیان اینکه در سال 92 بر اساس تماس‌های برقرار شده با خط مشاوره "صدای یارا" 2488 کودک مورد تنبیه قرار گرفتند، اظهار کرد: 55 درصد کودکان تنبیه عاطفی، روانی و 45 درصد این کودکان مورد تنبیه بدنی قرار گرفتند.

شیرین صدر نوری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه در سال گذشته 5634 تماس با "صدای یارا" برقرار شد، گفت: 58.5 درصد کودکانی که در موردشان تماس برقرار شد پسر و 41.5 درصد آن‌ها دختر بودد.

وی در مورد نوع مشاوره کودکانی که در مورد آن‌ها با صدای یارا تماس برقرار شد، خاطرنشان کرد: 31 درصد به علت مشکلات خانوادگی، 13 درصد به علت مشکلات مربوط به مدرسه، شش درصد به علت مشکلات با دوستان، هفت درصد به علت مشکلات عادتی، دو درصد به علت مشکلات رفتاری، پنج درصد به علت مشکلات ارتباطی، سه درصد به علت مشکلات اجتماعی، دو درصد به علت مشکلات جسمی، چهار درصد به علت مشکلات بلوغ و 27 درصد به علت سایر مشکلات، مورد مشاوره قرار گرفتند.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان افزود: در مورد نوع مشاوره 27 درصدی کودکانی که در مورد آن‌ها تماس برقرار شد، می‌توان به مشکلاتی همچون بهره‌کشی، مشکلات جسمی و فیزیکی، مشکلات ذهنی، استفاده از مواد مخدر، تبعیض و درخواست اطلاعات اشاره کرد.

صدر نوری همچنین در مورد نوع خانواده‌های کودکانی که در مورد آن‌ها تماس برقرار شد اظهار کرد: 93 درصد خانواده‌ها از نوع هسته‌ای (شامل پدر، مادر، کودک، خواهر و برادر)، سه درصد خانواده‌ها از نوع گسترده (کودک به همراه پدر، مادر و خاله و عمه و...) و چهار درصد خانواده‌ها از نوع گسسته (پدر و مادر از هم جدا و کودک یا با مادر یا با پدر زندگی می‌کند)، بودند.

وی همچنین به سن کودکانی که تماس در مورد آن‌ها برقرار شد اشاره کرد و گفت: 27 درصد این کودکان صفر تا سه سال، 39 درصد آن‌ها چهار تا هفت سال، 19 درصد هشت تا 11 سال، 9 درصد 12 تا 15 سال، پنج درصد 16 تا 18 سال و یک درصد بالای 18 سال بودند.

این مددکار انجمن حمایت از حقوق کودکان با اشاره به اینکه 43 درصد از کودکانی که مشاوره در مورد آن‌ها انجام شده زیر سن مدرسه بودند، خاطرنشان کرد: 29 درصد کودکان دبستانی، 14 درصد پیش‌دبستانی، هفت درصد دبیرستان، 6.5 درصد راهنمایی و نیم درصد آن‌ها دانشجو بودند.

وی با اشاره به اینکه در مجموع 5634 تماس با "صدای یارا" در سال 92 برقرار شده است، گفت: 93 درصد این تماس‌ها، از طریق مادران، دو درصد از طریق پدران، سه درصد از طریق کودکان، یک درصد از طریق اقوام و یک درصد از طریق سایرین برقرار شده است.

صدر نوری همچنین در مورد تحصیلات تماس گیرندگان، افزود: دو درصد تماس گیرندگان ابتدایی، سه درصد سیکل، هشت درصد زیر دیپلم، 50 درصد دیپلم، 14 درصد دارای مدرک کاردانی، 20 درصد کارشناسی و سه درصد دارای مدرک کارشناسی ارشد بوده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha