شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 108467

رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به این پرسش که چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام عمل لیپوساکشن هستند، پاسخ داد و تصریح کرد: ساکشن چربی در مواردی کاربرد دارد که چربی در یک موضع جمع شده باشد و برای همه اشخاص چاق توصیه نمی‌شود.

چه کسانی می‌توانند برای لاغری لیپوساکشن کنند؟

سلامت نیوز: رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران به این پرسش که چه کسانی گزینه مناسبی برای انجام عمل لیپوساکشن هستند، پاسخ داد و تصریح کرد: ساکشن چربی در مواردی کاربرد دارد که چربی در یک موضع جمع شده باشد و برای همه اشخاص چاق توصیه نمی‌شود.


دکتر سید ابوالحسن امامی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه برخی افراد به علت چاقی عمومی متقاضی انجام لیپوساکشن هستند، اظهار کرد: این افراد کاندیدهای خوبی نیستند و با کشیدن چربی یک نقطه از بدن نمی‌شود آنها را به یک اندام متناسب و لاغر رساند.


وی افزود: ساکشن چربی در مواردی کاربرد دارد که چربی در یک موضع جمع شده باشد، در این صورت اگر آن چربی اضافه را برداریم تناسب به وجود می‌آید.


رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران چاقی و اضافه وزن را دو مبحث جداگانه دانست و گفت: اشخاصی که وزن زیادی دارند در درجه اول باید رژیم غذایی شان را تغییر دهند و سپس ورزش کنند. ورزش مناسب‌ترین روش برای آب شدن چربی بدن است وعضلات بدن را نیز تقویت می‌کند.


امامی ادامه داد: چاقی‌ بیش از اندازه عمدتا به دنبال مصرف غذاهای پرکالری و کم تحرکی اتفاق می‌افتد و این روز‌ها شاهد شیوع آن در جوامع هستیم به طوری که در کشوری نظیر امریکا 70 درصد مردم اضافه وزن دارند و از این تعداد 30 درصدشان دارای چربی بیش از اندازه بوده و در معرض خطر هستند.


وی با بیان اینکه این افراد متقاضی جراحی جدید کاهش حجم معده هستند، گفت: فرد پس از کوچک کردن معده‌اش بسیار زود احساس سیری می‌کند.


رئیس انجمن جراحان پلاستیک و زیبایی ایران ادامه داد: باید در نظر داشت که اضافه وزن سریع باعث شل شدن اندام افراد می‌شود. ران، بازو، شکم، کتف و پشت فرد ظاهر و فرم نامناسبی پیدا کرده و وی ناچار می‌شود عمل لیفتینگ انجام داده و پوست بدنش را بکشد که آن هم عوارض خاص خودش را دارد.
امامی تاکید کرد: نسل جوان در درجه اول باید سبک زندگی‌اش را تغییر دهد تا ناچار نباشد روش‌های مختلف لاغری که بی‌عارضه هم نیستند را امتحان کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha