رئیس انجمن داروسازان ایران از توزیع ناعادلانه داروسازان در کشور انتقاد کرد و گفت: در حالیکه بیش از ظرفیت استاندارد، داروساز در تهران داریم در استانهای مرزی به ازای هر صد هزار نفر تعداد داروسازان به دو نفر هم نمی رسد.

انتقاد از توزیع ناعادلانه داروسازان در کشور/ تهران بیش از ظرفیت داروساز دارد

سلامت نیوز: رئیس انجمن داروسازان ایران از توزیع ناعادلانه داروسازان در کشور انتقاد کرد و گفت: در حالیکه بیش از ظرفیت استاندارد، داروساز در تهران داریم در استانهای مرزی به ازای هر صد هزار نفر تعداد داروسازان به دو نفر هم نمی رسد.


دکتر رهبر مژدهی آذر در گفتگو با مهر اظهارداشت: در تهران بیش از 2 هزار داروخانه وجود دارد که باعث شده تعداد زیادی از داروسازان کشور در پایتخت متمرکز شوند.

وی با اشاره به استاندارد جهانی که به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، می بایست 32 داروساز وجود داشته باشد، افزود: این وضعیت در تهران، بیش از استاندارد جهانی است و 46 داروساز به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت در پایتخت وجود دارد.

مژدهی آذر ادامه داد: این شرایط به شرطی خوبی است که در استانهایی همچون هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ... نیز، همین وضعیت حاکم باشد. اما آنچه مسلم است، در مناطق مرزی به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت، 2 داروساز هم نداریم.

رئیس انجمن داروسازان ایران در توضیح بروز چنین وضعیتی، گفت: وقتی برای داروسازان در مناطق محروم و مرزی کشور، هیچ امتیازی قائل نشده ایم، قدر مسلم همه دوست دارند به تهران بیایند و این عادلانه نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha