رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پیگیری اجرای قوانین پرستاری که مصوب مجلس است در اولویت برنامه های سال 93 قرار دارد.

اولویت‌های نظام پرستاری در سال 93/ پیگیری صدور پروانه صلاحیت حرفه‌ای پرستاران

سلامت نیوز: رئیس شورای عالی نظام پرستاری گفت: پیگیری اجرای قوانین پرستاری که مصوب مجلس است در اولویت برنامه های سال 93 قرار دارد.

یعقوب جعفری در گفت و گو با پانا، اظهار داشت: پیگیری اجرای قوانین پرستاری که در مجلس به تصویب رسیده مانند قانون تعرفه‌ گذاری خدمات پرستاری، صدور پروانه صلاحیت حرفه ای پرستاران از اولویت های اصلی شورای عالی سازمان نظام پرستاری است که در سال آینده پیگیری می شود.


رئیس شورای عالی نظام پرستاری با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری پیگیر امور پرستاران است، افزود: نظام پرستاری یک سازمان حرفه ‌ای است و پیگیری مسائلی که مطرح می ‌شود، دنبال خواهد شد.
وی با اشاره به زمان اعطای پروانه صلاحیت حرفه‌ ای پرستاران نیز گفت: این موضوع مصوبه هیات دولت را دارد و باید راهکار اجرایی آن به هیات مدیره ‌های پرستاری ابلاغ شود البته هم اکنون پیش ‌نویس آیین ‌نامه اجرایی آن آماده است اما هنوز نهایی نشده است.


جعفری با تأکید بر اینکه وزارت بهداشت باید در راستای تحقق سیاست ‌های پرستاری عزم جدی داشته باشد، تصریح کرد: تربیت کافی نیروی پرستار، اجرای قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری و قانون ارتقای بهره وری نیروهای بالینی از جمله مطالبات پرستاران است که باید به طور جدی مورد توجه مسئولان وزارت بهداشت به ویژه معاونت پرستاری قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha