58 روز بعد از ربوده شدن پنج مرزبان كشورمان در مرز پاكستان اخبار ضد و نقیضی از آزادی آنها حكایت دارد.

سلامت نیوز: 58 روز بعد از ربوده شدن پنج مرزبان كشورمان در مرز پاكستان اخبار ضد و نقیضی از آزادی آنها حكایت دارد.

در حالی كه مسوول كمیته پیگیری آزادی مرزبانان ایرانی در مجلس از آزادی چهار نفر از مرزبانان و تحویل جسد شهید دانایی فر به رابط ایران در پاكستان خبر می دهد سایر مقامات حاضر به تایید این خبر نیستند. به گزارش خبرنگار ما، اسماعیل كوثری، عضو كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: چهار مرزبان ایرانی به همراه پیكر شهید دانایی فر به رابط ایران در پاكستان تحویل داده شده اند و برای ورود آنها به كشور باید صبر كرد. كوثری با تایید خبر شهادت شهید دانایی فرد به مهر گفت: پیكر شهید دانایی فرد نیز به همراه چهار مرزبان دیگر به رابط ایران در پاكستان تحویل داده شده اند. در همین حال سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از تحویل پیكر شهید دانایی فر به مقامات ایرانی در پاكستان خبر داد.


    سیدحسین نقوی حسینی، نماینده مردم ورامین در مجلس و سخنگوی كمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت وگو با فارس با تایید تحویل چهار مرزبان ربوده شده به مقامات ایرانی در پاكستان، از تحویل پیكر شهید جمشید دانایی فر به مقامات ایرانی خبر داد.
   
    تایید آزادی مرزبانان ایرانی از سوی جیش العدل
    در همین حال گروهك تروریستی جیش العدل با صدور اطلاعیه یی آزادی مرزبانان ایرانی را تایید كرد و مدعی شد كه این اقدام با میانجیگری علمای اهل سنت به نام عدل انجام شده است. در این اطلاعیه آمده است: مذاكرات بین مسوولان این گروهك و هیات اعزامی علمای اهل سنت با تصمیم آزادی مرزبانان به پایان رسید. در ادامه این اطلاعیه آمده است: علمای اهل سنت كه دارای جایگاه بزرگی در جامعه اهل سنت ایران هستند از ابتدای ماجرا، میانجیگری كرده و سعی كردند این ماجرا به خیر و خوبی حل شود كه در نهایت شورای مركزی و رهبری سازمان جیش العدل رای به آزادی نظامیان داده و آنها را تحویل هیات اعزامی دادند.
    اطلاعیه جیش العدل در حالی است كه یكی از نزدیكان مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان در گفت وگو با مهر درباره اخبار مطرح شده درخصوص تحویل مرزبانان ایرانی به علمای اهل سنت گفت: خیر، مرزبانان تحویل علمای اهل سنت داده نشده اند. وی افزود: هنوز نمی توانیم در این مورد صحبتی كنیم. همه چیز تا ساعاتی دیگر مشخص می شود و ما نه خبری را تایید می كنیم و نه رد.
   
    جنازه تحویل داده شده هیچ ارتباطی به مرزبانان ندارد
    خبر های خوش درباره آزادی مرزبان های كشورمان در شرایطی است كه برخی مقامات نیز روایتی دیگر از این ماجرا بیان می كنند. نماینده مردم ایرانشهر در مجلس شورای اسلامی با تاكید بر اینكه «تا وقتی مرزبانان ربوده شده وارد خاك ایران نشوند نمی توانیم آزادی آنها را تایید كنیم» گفت: طبق اعلام نظر مقامات محلی در این باره خبرهای خوشی در راه است. محمدسعید اربابی به ایسنا گفت: من با مقامات محلی تماس گرفتم و می توانیم بگوییم كه خبرها خوش است و امید به اینكه مرزبانان به مقامات ایرانی در پاكستان تحویل داده شده باشند وجود دارد، اما تا زمانی كه وارد خاك ایران نشده و تحویل مقامات ما نشوند نمی توان گفت كه این اتفاق صد در صد رخ داده است. وی ادامه داد: خبرها، نوع برخوردها و نوع صحبت های مقامات محلی در استان حاكی از آن است كه اتفاقات خوبی افتاده و مرزبانان به رابطین ایران در پاكستان تحویل داده شده اند. اربابی تاكید كرد: خبرها حاكی از این است كه با توجه به اینكه مرزبانان هنوز وارد خاك كشورمان نشده اند، مقامات محلی نمی خواهند این خبر را به صورت رسمی تایید كنند. در همین حال رییس مركز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت كشور، درخصوص تحویل یك جسد به مقامات ایرانی گفت: جنازه تحویل داده شده هیچ ارتباطی با مرزبانان ندارد و در صورت تحویل عزیزان به هریك از نیروها و مقامات ذی صلاح رسمی قطعا اطلاع رسانی خواهد شد. روح الله جمعه یی در این باره به مهر گفت: گروهك تروریستی جیش العدل جسدی را تحویل مقامات ایرانی داده است اما آن جسد هیچ ارتباطی با مرزبانان ندارد. وی افزود: جنازه یی كه توسط این گروهك تحویل داده شده جنازه فردی است كه احتمالاناشی از اختلافات طایفه یی و محلی كشته شده است كه این جسد را به خانواده اش تحویل داده اند و نه مقامات ایرانی. رییس مركز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت كشور، در پاسخ به این سوال كه آیا ممكن است یكی از مرزبانان به نام جمشید دانایی فر به شهادت رسیده باشد، گفت: تاكنون هیچ منبع رسمی این خبر را تایید نكرده است و سندی مبنی بر شهادت مرزبان ایرانی نداریم. وی همچنین با اشاره به خبرهایی مبنی بر آزادی مرزبانان ایرانی گفت: این خبر تا كنون از هیچ منبع رسمی تایید نشده و پیگیر آن هستیم. رییس مركز اطلاع رسانی و امور بین الملل وزارت كشور در پاسخ به این سوال كه برخی رسانه ها خبر از تحویل مرزبانان به مقامات ایرانی داده اند، یادآور شد: در صورت تحویل عزیزان به هریك از نیروها و مقامات ذی صلاح رسمی قطعا اطلاع رسانی خواهد شد.
   
    خبر تبادل 34 زندانی با مرزبانان ربوده شده نادرست است
    واكنش ها و اظهارنظر ها در خصوص آزادی مرزبانان ربوده شده در حالی است كه سخنگوی وزارت كشور خبر رسانه های بیگانه مبنی بر توافق ایران برای تبادل 34 زندانی با مرزبانان ربوده شده را با قاطعیت رد كرد. حسینعلی امیری، سخنگوی وزارت كشور ادعای توافق برای تبادل 34 زندانی با مرزبانان ربوده شده را رد كرد و به فارس گفت: این خبر صحت ندارد.
   
فرمانده نیروی انتظامی: به آزادی مرزبانان مان خوشبین هستیم
    بیم و امید ها در خصوص آخرین وضعیت مرزبانان همچنان ادامه دارد اما فرمانده نیروی انتظامی به آزادی آنها خوشبین است. سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه بازدید رییس مجلس شورای اسلامی از مركز فرماندهی و كنترل ترافیك پلیس راهور در خصوص آخرین اقدامات انجام شده برای آزادی مرزبانان ایرانی به ایرنا گفت: با توجه به اقدامات صورت گرفته طی چند روز اخیر، به آزادی مرزبانان خوشبین هستیم. علی اوسط هاشمی، استاندار سیستان و بلوچستان نیز درباره ادعای جیش العدل مبنی بر آزاد كردن مرزبانان ربوده شده، گفت: وقتی سربازان را به آغوش ایران برسانیم، به باور آزادی آنها می رسیم. وی در پاسخ به این سوال كه چقدر این ادعا می تواند درست باشد به ایسنا گفت: ما امیدواریم تلاش های صورت گرفته خبر خوشحال كننده یی را برای مردم ایران به ارمغان بیاورد. گروهك تروریستی جیش العدل 17 بهمن ماه پنج نفر از مرزبانان ایران را به گروگان گرفت و سوم فروردین ماه در بیانیه یی در وبلاگ خود مدعی شد جمشید دانایی فر یكی از مرزبانان گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده است. این گروه 10 روز برای برآورده شدن خواسته های خود مبنی بر آزادی برخی تروریست ها، به مسوولان مهلت داد و مدعی شد در غیر این صورت یكی دیگر از گروگان ها را به شهادت خواهد رساند. رامین حضرتی، سجاد زاهانی، جمشید دانایی فر، محمد نظامی و جمشید تیموری پنج مرزبانان ایرانی بودند كه توسط گروهك تروریستی جیش العدل ربوده شده بودند كه از این بین، طبق برخی اخبار تایید نشده جمشید دانایی فر توسط این گروه تروریستی به شهادت رسیده است. به دنبال اقدام این گروهك تروریستی تلاش های زیادی برای آزادی مرزبانان آغاز شد. از آنجا كه این احتمال وجود داشت مرزبانان پس از ربوده شدن به خاك پاكستان منتقل شده باشند مقامات وزارت امور خارجه رایزنی های خود را با مقامات پاكستانی آغاز كردند. از سوی دیگر بسیاری از كاربران شبكه های اینترنتی به این اقدام واكنش نشان دادند و خواستار آزادی پنج مزربان كشورمان شدند. هم اكنون با گذشت 58 روز از ربوده شده این پنج مرزبان بررسی فضای رسانه یی نشان می دهد اخبار خوشی در راه است و سرنوشت پنج سرباز ربوده شده به زودی مشخص خواهد شد.
منبع:  روزنامه اعتماد،

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha