شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
کد خبر: 108507

با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه‌خواری را کاهش دهید. این خبر خوش مدیون زحمات و بررسی‌های محققان سوئدی است که معتقدند غذای محبوب ملوان زبل یک ضداشتهای معجزه‌گر است.

اسفناج؛ ضداشتهای معجزه‌گر

سلامت نیوز: با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه‌خواری را کاهش دهید. این خبر خوش مدیون زحمات و بررسی‌های محققان سوئدی است که معتقدند غذای محبوب ملوان زبل یک ضداشتهای معجزه‌گر است.


می‌خواهید خوش اندام شوید اما نمی‌توانید اشتهای زیادتان را کنترل کنید؟ نمی‌توانید از ریزه‌خواری و پرخوری دست بکشید؟ بدون شک گام اول برای کاهش وزن اصلاح برنامه‌ی غذایی و کنترل اشتها می‌باشد.

خبر خوش برایتان این است که می‌توانید با خوردن اسفناج احساس گرسنگی و میل به پرخوری و ریزه‌خواری را کاهش دهید.  است.

به گفته‌ی محققان سوئدی اسفناج حاوی ترکیباتی به نام تیلاکوئیدها می‌باشد که در غشای برگ‌های سبز قرار دارند. این ترکیبات باعث کندی هضم لیپیدها شده و روده‌ها را به کار می‌گیرد و همین مسئله هم باعث افزایش هرچه بیشتر هورمون‌های سیری می‌شود.

البته محققان بر این باور هستند که خوردن اسفناج به تنهایی کافی نیست. باید این سبزیجات مفید را خرد و کاملاً له کنید تا تیلاکوئیدهای آن به خوبی آزاد شوند. چون بدن ما نمی‌تواند به طور مستقیم این ترکیبات را تفکیک و جذب کند.

محققان روی 15 داوطلب که هر روز صبح پودر اسفناج را در آب حل کرده و می‌نوشیدند بررسی‌هایی انجام دادند.

نتیجه این بررسی‌ها نشان می‌دهد که این افراد در طول روز میلی به ریزه‌خواری ندارند و به خوبی اشتهایشان را کنترل می‌کنند‌.

به همین دلیل محققان توصیه می‌کنند اگر به دنبال ضداشتها می‌گردید به جای مصرف قرص و دارو به سراغ اسفناج بروید.

منبع:همشهری آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha