مدیر کل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از افزایش بودجه کمیته های تحقیقات دانشجویی علوم پزشکی خبر داد و گفت: وزارت بهداشت توسعه تحقیقات دانشجویی را به عنوان ایجاد یک محمل برای شکوفایی استعدادهای دانشجویی مورد حمایت جدی قرار می دهد.

دکتر پرویز اولیاء در گفتگو با مهر افزود: یکی از برنامه های معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، توسعه تحقیقات دانشجویی است که کمیته های تحقیقات دانشجویی دانشگاههای علوم پزشکی یکی از بهترین محل های مورد نظر برای این کار هستند.

وی یادآور شد: سعی شده است با افزایش بودجه کمیته های تحقیقات دانشجویی این امر را تحقق بخشیم و وزیر بهداشت نیز در نظر دارد که به بحث تحقیقات در حیطه دانشجویی بیشتر پرداخته شود.

اولیاء از توسعه تحقیقات در حیطه دانشجویی را به عنوان عاملی در جهت ایجاد تشویق و شاداب کننده و ایجاد محملی برای شکوفایی استعدادهای دانشجویی نام برد و گفت: آمارها نشان می دهد زمانی که به دانشجو فرصت داده می شود، این استعدادها بهتر بروز پیدا می کند و در بهبود شاخصهای پژوهشی نیز تأثیر گذار هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بیش از 300 مقاله توسط دانشجویان مقاطع مختلف گروه علوم پزشکی به چاپ رسیده که این امر نشان دهنده پتانسیل خوب علمی این دانشجویان است و خوشبختانه دانشجویان دوره های کارشناسی و دکتری عمومی و دانشجویان دوره های تحصیلات تکمیلی بعضاً مقالات علمی بسیار خوبی داشته اند که نشان دهنده توانایی علمی بالای آنها است.

مدیر کل مرکز توسعه و هماهنگی تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت اظهار داشت: در مجموع بودجه سال جاری کمیته های تحقیقات دانشجویی به دو برابر افزایش یافته است و به گونه ای برنامه ریزی شده که این بودجه به صورت واقع بینانه تنظیم شود و به بهترین شکل به تحقیقات دانشجویی اختصاص یابد، البته در مواردی نیز سعی شده که از سایر مجاری قانونی بودجه هایی برای تحقیقات در حیطه فعالیت دانشجویان علوم پزشکی جذب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha