معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به توکیو حامل پیام حسن روحانی رئیس جمهوری برای نخست‌وزیر ژاپن است.

سلامت نیوز: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در سفر به توکیو حامل پیام حسن روحانی رئیس جمهوری برای نخست‌وزیر ژاپن است. 

معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که به توکیو سفر کرده با آکیهیکو تاناکا رئیس آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) دیدار کرد.

ابتکار در این دیدار با بیان این‌که امروزه مسائل محیط زیست مرز نمی‌شناسد و موضوع گرمایش جهانی از مصادیق اصلی محدود نشدن مسائل زیست محیطی به مرزهای جغرافیایی و سیاسی کشورهاست، بر تقویت همکاری‌های زیست محیطی بین دو کشور و بهره‌گیری از تجارب کشورهای موفقی چون ژاپن در زمینه حفاظت از محیط زیست تأکید کرد.

معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به دیدار حسن روحانی وشینزو آبه نخست‌وزیر ژاپن در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد و تأکید بر تقویت همکاری‌های زیست محیطی فیمابین، به پیشینه فعالیت‌های جایکا در ایران از جمله به همکاری جایکا در تهیه و تدوین طرح جامع کاهش آلودگی هوای شهر تهران و طرح مدیریت، بحران زلزله به عنوان نمونه اشاره و تصریح کرد: امیدواریم امضای سند یادداشت تفاهم همکاری زیست محیطی بین دو دولت ایران و ژاپن موجب تقویت و استمرار همکاری فیمابین و دستاوردهای اثرگذار و مطلوب شود.معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست که به دعوت رسمی ایشیهارا وزیر محیط زیست ژاپن به این کشور سفر کرده حامل پیام حسن روحانی رئیس جمهوری برای نخست‌وزیر ژاپن است. قرار است یادداشت تفاهم همکاری‌های دوجانبه زیست محیطی بین دو کشور در این سفر امضا شود.

منبع: روزنامه ایران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha