شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۴
کد خبر: 108515

جوانی همیشه دوره ای ستودنی بوده است زیرا در این دوران انسان توانایی بیشتری برای پیش بردن اهدافش دارد و به راحتی می تواند از پس کارهای سخت برآید اما بالاخره دوره جوانی نیز روزی به پایان می رسد ولی می توان توان بدنی این دوره را همیشه نگه داشت.

جوانی را با این ترفندها بدست آورید

سلامت نیوز: جوانی همیشه دوره ای ستودنی بوده است زیرا در این دوران انسان توانایی بیشتری برای پیش بردن اهدافش دارد و به راحتی می تواند از پس کارهای سخت برآید اما بالاخره دوره جوانی نیز روزی به پایان می رسد ولی می توان توان بدنی این دوره را همیشه نگه داشت.

به گزارش سلامت نیوز به نفل از باشگاه خبرنگاران، هیچ انسانی دوست ندارد به روزهای پیری برسد زیرا دوره کهنسالی می تواند مشکلات بسیاری را به همراه خود داشته باشد اما اگر تغذیه درستی داشته باشید  و نکات ساده ای را رعایت کنید می توانید به داشتن بدنی جوان و سرحال امیدوار باشید. 

همیشه پزشکان در مورد سن و سال، به یک ماده خاص اشاره می کنند و آن هم امگا-3 است. این اسید چرب مفید را می توانید در مواد مختلفی از ماهی گرفته تا گردو پیدا کنید. پزشکان توصیه می کنند به صورت روزانه باید از امگا3 استفاده کرد زیرا نبود آن در بدن باعث ضعیف شدن پوست و البته کم کار شدن ذهن می شود. روزانه کمی گردو یا حتی کمی ماهی مصرف کنید تا امگا-3 در بدن شما همیشه وجود داشته باشد .

برای کاهش روند افزایش عمرتان بهتر است از آنتی اکسیدان ها بیشتر استفاده کنید. این مواد مغذی را می توان در میوه و سبزیجات متفاوت پیدا کرد و استفاده از آن ها بسیار ساده است و می توانید در کنار غذای اصلی ان ها استفاده کنید. آنتی اکسیدان ها در بدن نزدیک به 6 ساعت دوام می آورند به همین علت اگر در پایان هر دوره مقداری میوه مصرف کنید آنتی اکسیدان ها همیشه در بدن خواهند ماند و مانع از بیماری های داخلی بدنی می شوند. 

میزان مصرف فیبر را افزایش دهید تا سلامت قلبی شما افزایش پیدا کند. پزشکان با سال ها تحقیق به این نتیجه رسیده اند که استفاده از غذاهای فیبردار می تواند قند خود را ثابت نگه دارد و از سرطان های مختلف جلوگیری می کند. استفاده روزانه 30 گرم فیبر برای سلامت هر انسان واجب است. 

یکی از رهنمودهای پیامبر اکرم(ص) می تواند در روند عمر شما تاثیر گذار باشد. همیشه قبل از انکه کاملا سیر شوید دست از غذا بکشید همچنین هنگام خوردن غذا تعجیل نداشته باشید و با آرامش خاطر اینکار را انجام دهید. در این حالت شما بیشتر احساس سیری می کنید و کمتر هم غذا خواهید خورد. غذای کمتر به معنای نابود شدن چاقی و داشتن بدنی سالم است که هر کسی به دنبال ان می گردد. 

پروتئین ها را فراموش نکنید زیرا بخش عظیمی از فعالیت های بدن به این بخش وابسته است. پروتیئن ها می توانند باعث قوی و مستحکم شدن بدن شما شوند همچنین اگر به میزان زیادی پروتئین در بدن داشته باشید دیگر به هیچ عنوان مشکلات سلولی پیدا نخواهید کرد زیرا این ماده مغذی تمامی مشکلات سلولی را به سرعت برطرف می کند. استفاده از گوشت قرمز یا گوشت های سفید مانند مرغ و ماهی بهترین راه برای رسیدن به پروتئین مورد نیاز است.

 

 


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha