شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۳

پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می‌گیرد و تمایل به شرکت در اعمال آسیب‌زای فیزیکی و روان‌شناختی برای کنترل اعمال دیگران است.

ریشه پرخاشگری در درون خودمان است

سلامت نیوز: پرخاشگری از هدف آسیب رساندن سرچشمه می‌گیرد و تمایل به شرکت در اعمال آسیب‌زای فیزیکی و روان‌شناختی برای کنترل اعمال دیگران است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، در تعریف سنتی پرخاشگری آزار و آسیب رساندن به شخصی دیگر و رفتاری که متوجه فرد دیگری است و هدف آن صدمه زدن به وی است. 

خانواده می‌تواند از جهات مختلف مانند نحوه برخورد والدین با نیاز‌های کودک،وجود الگوی نامناسب موجب بروز و تشدید پرخاشگران شود. عواملی که در پیرامون انسان هستند، می‌توانند در بروز یا تشدید پرخاشگری اثر بگذارد که برخی از اینگونه عوامل بازی‌های ویدئویی،زندگی در محیط‌های شلوغ و پر ازدحام و سر‌و‌صدا و...هستند. تا وقتی که نپذیریم جهان بی عیب و نقص نیست به همه کس و همه چیز خشمگین می‌شویم. 

به طور مستقیم جواب خشونت را ندهیم

تحقیقات نشان می‌دهد که پرخاشگری کلامی و حتی فیزیکی علاوه بر این‌که خشم را کاهش نمی‌دهد بلکه باعث افرایش آن نیز می‌شود. پرخاشگری به عنوان یک نیروی نهفته در انسان دارای حالت هیدرولیکی است که به تدریج در شخص متراکم و فشرده می‌شود و سرانجام نیاز به تخلیه پیدا می‌کند‌؛اگر چنین انرژی به شکل مطلوب و صحیح مثلا از طریق ورزش‌ها و بازی‌ تخلیه شود،جنبه سازندگی خواهد داشت در غیر این‌صورت مخرب خواهد بود. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha