شنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵
کد خبر: 108527

بیشتر افراد هنگام مواجهه با اشخاص جدید یا شرایطی چون ارائه سخنرانی و کنفرانس و یا آماده شدن برای ملاقات با غریبه‌ها با چالش‌های روانی و احساسی جدی روبرو می‌شوند.

سلامت نیوز: بیشتر افراد هنگام مواجهه با اشخاص جدید یا شرایطی چون ارائه سخنرانی و کنفرانس و یا آماده شدن برای ملاقات با غریبه‌ها با چالش‌های روانی و احساسی جدی روبرو می‌شوند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، در شرایط خفیف استرس در این موارد طبیعی و گذرا است اما اگر این نگرانی و اضطراب و حس خجالت کشیدن شدید و غیرقابل کنترل شود با عنوان اختلال «اضطراب اجتماعی» شناخته می‌شود که نوع وخیم و جدی این اضطراب است و موجب می‌شود افراد از اجتماعی بودن،‌ انجام صحیح کارهای روزمره‌ و یا حتی بهره‌مندی از فرصت‌های جدید و بهتر در زندگی محروم شوند.

افراد مبتلا به اختلال اضطراب اجتماعی بیشتر تمایل دارند از تعاملات اجتماعی خودداری کنند و اغلب خود را منزوی می‌سازند. این اشخاص نسبت به آن چه دیگران در مورد آنان فکر می‌کنند، احساس ترس دارند و تصور می‌کنند مورد قضاوت منفی دیگران قرار می‌گیرند. همچنین مبتلایان به این اختلال روانی دچار علائم جسمی از قبیل تعریق زیاد، سردرد و همچنین افزایش ضربان قلب به هنگام تعامل با افراد جدید در محیط‌های ناآشنا می‌شوند.

 طبق گزارش انجمن افسردگی و اضطراب آمریکا، حدود 15 میلیون نفر در این کشور به اختلال اضطراب اجتماعی مبتلا هستند و 36 درصد آنان حدود 10 سال یا بیشتر پس از ابتلا به این اختلال، تحت درمان قرار نمی‌گیرند. این اختلال نیز همچون سایر بیماری‌های روانی از ترکیب فاکتورهای زیست‌محیطی و ژنتیکی همچون رفتارهای ارثی، ساختار مغز، تجربیات منفی و فرآیند مغز ناشی می‌شود.

همچون بیشتر گونه‌های اضطراب افراد مبتلا به اضطراب اجتماعی تحت درمان‌های رفتاری – شناختی، مصرف دارو و آموزش‌های رفتاری قرار می‌گیرند. همچنین یکی از اولین گام‌های مقابله با این بیماری دوری کردن از تفکرات منفی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha