یک نفر مثل هزاران نفری که آرزوی تحصیل پزشکی را داشتم اما به دلیل ظرفیت کم و نابرابری ها در کنکور ایران موفق به تحصیل در کشور خود نشدم و راهی کشوری شدم که اسمش را حتی یک سوم ایرانی های هم نمیدانند، به امید تحصیل در رشته ی مورد علاقه خود.

نامه یک دانشجوی ایرانی در بلاروس: ازوزارت بهداشت بپرسید چرا دانشگاه های اینجا را تأیید کرده است؟!

سلامت نیوز: یک نفر مثل هزاران نفری که آرزوی تحصیل پزشکی را داشتم اما به دلیل ظرفیت کم و نابرابری ها در کنکور ایران موفق به تحصیل در کشور خود نشدم و راهی کشوری شدم که اسمش را حتی یک سوم ایرانی های هم نمیدانند، به امید تحصیل در رشته ی مورد علاقه خود. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران ، یکی از کاربران این سایت نامه ای را از بلاروس  ارسال کرده است که عیناً منتشر می شود:

با سلام 
من از خوانندگان سایت شما هستم . دوست داشتم مشکلی را با شما بیان کنم . مشکلی به ظاهر کوچک اما در واقع بزرگ . 

من دانشجوی پزشکی در بلاروس هستم . یک نفر مثل هزاران نفری که آرزوی تحصیل پزشکی را داشتم اما به دلیل ظرفیت کم و نابرابری ها در کنکور ایران موفق به تحصیل در کشور خود نشدم و راهی کشوری شدم که اسمش را حتی یک سوم ایرانی های هم نمیدانند، به امید تحصیل در رشته ی مورد علاقه خود. 
با هزاران مشکل مالی و روحی خانواده ، شروع به تحصیل کردم . اما چیزی که در رویاهای جوانان ما از تحصیل در خارج است با واقعیت زمین تا اسمان است . سیستم آموزشی ضعیف و مبتی بر پول و رشوه ، به طوری که با جرات می توان گفت که تا پایان تحصیل حتی کلمه ای به علم دانشجو اضافه نمی شود. 
مشکل در این گونه کشور ها به اینجا ختم نمی شود . جوانان کم تجربه ، دچار مشکلات و بیماری های روانی مانند افسردگی میشوند و اکثر ان ها رو به مشروبات الکلی و بی بند و باری می اورند . وضعیت دختران ما حتی بدتر از پسران است . پدر و مادری که با هزاران ارزو از خرج و زندگی خود میزنند و هزینه ی زندگی این دانشجویان را ارسال می کنند به امید این که فرزند ان ها شغل اینده داری پیدا کند . دریغ از این که نمی داند در کشور هایی مانند بلوک شرق ، خبری از علم و دانش نیست .

متاسفانه در جلسات سفارت ایران هم بیان می کنند که وقتی از وزارت بهداشت درباره ی سطح این دانشگاه سوال میکنند ، ما میگوییم ،در حال پیشرفت " است که مبادا ان را از تایید خود درآورند.

لطفا این پیام را به بینندگان و مخصوصا وزارت بهداشت برسانید و از آنها بپرسید به چه دلیل این گونه دانشگاه ها را تایید می کنند تا افراد بیشتری مثل من و چند صد جوان دیگر دچار این وضعیت نشود و ارز مملکت به هیچ از بین نرود.
آیا رابطه خوب و دلایل سیاسی با کشور جهان چندمی بلاروس ارزش این را دارد که ارز کشور و پول مردم به دلیل نبود اطلاعات درست و اعتماد به لیست دانشگاه های مورد تایید شما از بین برود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha