یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۲
کد خبر: 108580

ورزش و فعالیت، تغذیه مناسب و دوری از استرس سه اصل مهم برای حفظ سلامت و طول عمر هستند که با بکار گیری این سه اصل زندگی می‌توانیم پیری را به تاخیر بیاندازیم.

سه شاه کلید برای "طول عمر"

سلامت نیوز: ورزش و فعالیت، تغذیه مناسب و دوری از استرس سه اصل مهم برای حفظ سلامت و طول عمر هستند که با بکار گیری این سه اصل زندگی می‌توانیم پیری را به تاخیر بیاندازیم. 

دکتر فریبا محمد علی پور، کارشناس سلامت و بهداشت خانواده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران گفت: اضافه وزن، "فشار خون بالا"،" چربی خون" و قند خون بالا مشکلات شایعی هستند که غالب افراد به ویژه شهر نشین‌ها با آن‌ دست و پنجه نرم می‌کنند، تغذیه صحیح از راه‌های کنترل این بیماری‌هاست که با پیشگیری و کنترل این بیماری‌های مزمن می‌توان طول عمر بالایی داشت.
وی افزود: مصرف روزانه 6 تا 8 لیوان آب، جایگزین کردن روغن زیتون، آفتابگردان و روغن مایع، به جای روغن جامد و چربی‌های حیوانی، استفاده از لبنیات، سبزی خوردن و سالاد و مصرف میوه تازه بعد از غذا و استفاده از گوشت ماهی و مرغ به جای گوشت قرمز از شیوه‌های صحیح تغذیه‌ برای دستیابی به طول عمر بالا هستند.
محمد علی پور تصریح کرد: یک راه مطمئن برای کنترل و به تاخیر انداختن عوارض پیری، تمرینات بدنی است، ورزش از" پوکی استخوان "جلوگیری می‌کند و سبب استحکام استخوان‌ها می شود. چربی‌ها را می‌سوزاند و کمک می‌کند وزن مطلوبی داشته باشیم.
وی ادامه داد: پیاده روی بهترین ورزش است. بنابراین توصیه می‌شود پیاده روی در دو نوبت صبح و عصر و هر بار 30 دقیقه انجام شود تا به جای آن 3 پیاده روی 10 دقیقه‌ای داشته باشید.
این کارشناس اذعان داشت:استرس(فشارهای روانی) جزئی از زندگی ماست و هیچ موجود زنده‌ای عمر خود را بدون آن سپری نمی‌کند، اما گاهی اوقات مسائل ناراحت کننده‌ای است که از اختیار ما خارج بوده، اما می‌توانیم توانایی خود را در برخورد با این مسائل افزایش دهیم تا از عواقب بعدی آن مانند اضطراب، دلشوره، حواس پرتی، بی خوابی، زود رنجی و بی اشتهایی جلوگیری کنیم.
وی در پایان اظهار داشت: برای کاهش استرس با دیگران ارتباط داشته باشید و درباره احساسات خود با اطرافیان صحبت کنید، اعتماد به نفس داشته باشید و زمانی که به کمک احتیاج دارید از درخواست آن کوتاهی نکنید، به دیدن دوستان بروید و در مجالس مذهبی و امور فرهنگی مشارکت نمایید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha