یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 108589

پژوهش جدید محققان انگلیسی نشان داده که احساس موفقیت در زنان با بوی شیرین همراه است در حالی که مردان برای القای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان نیازمند ترکیبی حاوی عطر فلفل سیاه تند هستند.

سلامت نیوز: پژوهش جدید محققان انگلیسی نشان داده که احساس موفقیت در زنان با بوی شیرین همراه است در حالی که مردان برای القای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان نیازمند ترکیبی حاوی عطر فلفل سیاه تند هستند.

پژوهش جدید محققان انگلیسی نشان داده که احساس موفقیت در زنان با بوی شیرین همراه است در حالی که مردان برای القای موفقیت‌ها و دستاوردهایشان نیازمند ترکیبی حاوی عطر فلفل سیاه تند هستند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، گروهی از 200 فرد دارای بینی‌های بسیار حساس به بوییدن 100 بوی مختلف از ملافه کثیف کهنه، ادرار و لاک ناخن گرفته تا اسطوخودوس تازه و نخ دندان آبنباتی و همچنین عطرهای گران پرداختند تا ارتباط آنها را با تاجران موفق بررسی کنند.
جالب اینجاست که گرانترین عطرها در برابر نعناع هندی که بوی مشهور همراه با چوب های معابد چینی است، هیچ امتیازی نداشتند و مردان و زنان مشهور و موفق بیشتر این رایحه را با خود داشتند. اگرچه این بو به تنهایی کافی نیست و پژوهش واحد بازاریابی علوم بویایی شرکت ارتباطات کرستون نشان داد که ترکیب بوها برای زنان و مردان متفاوت است.
مردانی که می‌خواهند بوی موفقیت از آنها به مشام برسد به عطری نیاز دارند که ترکیبی از نعناع هندی با بوهای مشابه سنگین تند مانند چوب صندل و فلفل سیاه تند باشد.
این درحالیست که موفقیت در زنان واقعا بوی شیرینی دارد چرا که نعنای هندی بخوبی با بوی گل ها، میوه‌های استوایی و رایحه‌های شیرین ترکیب می‌شود.
این پژوهش رایحه‌های مداد، قطران زغال سنگ، چرم و چوب سدر و همچنین بوهای دارویی را به عنوان مواد عطری که کمترین حد الهام‌بخشی برای موفقیت را دارند، شناسایی کرده است.
محققان بر این باورند که شرکت های عطرسازی می‌توانند از این دانش که کدام رایحه‌ها بیشترین ارتباط را با افراد موفق دارند، برای موفقیت در زمینه بازاریابی چند حسی استفاده کنند.
به ادعای شرکت کرستون، این اولین بار است که «بوی موفقیت» بطور واضح شناسایی و در بسته‌بندی قرار گرفته است اما استفاده از بو برای الهام بخشیدن موفقیت فروش چیز جدیدی نیست.
طی سالیان متمادی، صاحب‌خانه‌ها از بوی نان تازه و قهوه تازه‌دم برای ایجاد علاقمندی در خریداران بالقوه ملکشان استفاده کرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha