یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶
کد خبر: 108594

روزنامه انگلیسی ˈتلگرافˈ روز شنبه در گزارشی نوشت: ایران در سال 2014 بعد از چندین سال مقصد گردشگران جهان خواهد بود و رشد گردشگری این کشور چشمگیر است.

سلامت نیوز: روزنامه انگلیسی ˈتلگرافˈ روز شنبه در گزارشی نوشت: ایران در سال 2014 بعد از چندین سال مقصد گردشگران جهان خواهد بود و رشد گردشگری این کشور چشمگیر است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، تلگراف با اشاره به بهبود روابط ایران و بسیاری از کشورهای غربی افزود: ثبت نام برای سفرهای گردشگری به ایران در تعطیلات سال جاری به طرز چشمگیری افزایش یافته است. 


شرکت مسافرتی ˈواید فرانتیر/Wild Frontiersˈ برای سال 2014 تاکنون 9 گروه گردشگری برای سفرهای طبیعت گری در ایران تدارک دیده است، در حالی که این شرکت در سال گذشته تنها دو گروه گردشگر به ایران داشته است.


این گزارش با اشاره به افزایش شمار گردشگرهای دیگر شرکت های مسافرتی به ایران تا 80 درصد از ابتدای سال جاری میلادی ادامه داد: به نظر می رسد از زمان انتخاب حسن روحانی به ریاست جمهوری ایران در ماه اوت گذشته میلادی (مرداد سال گذشته) و بهبود نسبی در روابط سیاسی این کشور ،ایران بار دیگر به مقصد مورد علاقه گردشگران تبدیل شده باشد. 


ˈجانی بیلبای/Jonny Bealbyˈ رییس شرکت مسافربری وایلد فرانتیر که از 10 سال قبل سفرهای تفریحی را به ایران برنامه ریزی می کرده است، گفت: از شش ماه با روی کار آمدن رییس جمهوری معتدل و حل و فصل تدریجی و توافق سال گذشته در زمینه هسته ای ایران ، شمار گردشگران علاقمند برای سفر به ایران به شدت افزایش یافته است.
این در حالی است که روزنامه تلگراف در ماه ژانویه پیش بینی کرده بود ایران به دلیل مناظر خارق العاده اش، تاریخ گسترده، فرهنگ عمیق و استقبال مردم خونگرم این کشور مهم ترین مقصد گردشگران خارجی در سال 2014 باشد. 
ˈمارتین راندال تراول/Martin Randall Traveˈ شرکت مسافرتی مختص برنامه ریزی سفرهای فرهنگی برای سال 2015 سفرهایی را به منظور بازدید از بناهای اصلی و محل های باستان شناختی ایران در تهران، شیراز و اصفهان برنامه ریزی کرده است. این شرکت آخرین بار در سال 2010 سفرهایی را برای ایران برنامه ریزی کرده بود. 
مهم ترین بناهای تاریخی و مذهبی جهان در ایران از جمله مجموعه تخت جمشید در ایران واقع و جزء میراث جهانی سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی سازمان ملل متحد ثبت شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha