سلامت نیوز : دبیر کل سازمان ملل متحد در پیامی به مناسبت بیستمین گرامیداشت نسل کشی در رواندا 7 آوریل 2014 برابر با 18 فروردین ماه جاری خواستار جلوگیری از نسل کشی در سراسر جهان شد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد متن کامل پیام بان کی مون به شرح زیر است: امسال با بیستمین سالگرد نسل کشی در رواندا مصادف است.

در سراسر جهان مردم برای "به خاطر داشتن، اتحاد داشتن، بازگوکردن" به یکدیگر ملحق می شوند. ما همواره 800 هزار مردم بی گناهی که به گونه ای وحشیانه قتل عام شدند را به یاد می آوریم و به شجاعت و انعطاف پذیری بازماندگان احترام می گذاریم. 

ما از توان مردم رواندا برای اتحاد و نمایش اینکه حتی بعد از فاجعه ای بزرگ آشتی ممکن است، الهام می گیریم . ما عزم آنان را برای بازسازی کشورشان و هموار نمودن راه برای آینده ای امن و خجسته ارج می نهیم. مفتخرم که از اینجانب جهت حضور درمراسم یادبود دعوت شده و برای آن لحظه مهم در رواندا خواهم بود.

اینجانب مردم و دولت رواندا را برای ادامه ترویج روحیه فراگیر مورد نیاز برای التیام و آشتی، همچنین تعمیق احترام به حقوق بشر ترغیب می نمایم. این امر، رواندا را قاطعانه در مسیر آینده ای صلح آمیز قرار خواهد داد و به نفع منطقه دریاچه های بزرگ خواهد بود که همواره باید از عهده اثرات نسل کشی برآید. اجازه دهید با هم تعهد نماییم تا به یاد داشته باشیم، متحد شویم و دوباره بازگو کنیم برای مردم رواندا و اقدامات خودمان برای جلوگیری از نسل کشی در سراسر جهان.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha