نورهای مصنوعی حتی نور چراغ‌های خیابان‌ها، به‌عنوان یک عامل موثر در افزایش اضافه وزن به شمار می‌رود بنابراین توصیه می‌شود برای لاغر ماندن به تاریکی بروید.

در تاریکی بمانید تا سایز کمرتان کم شود

سلامت نیوز: نورهای مصنوعی حتی نور چراغ‌های خیابان‌ها، به‌عنوان یک عامل موثر در افزایش اضافه وزن به شمار می‌رود بنابراین توصیه می‌شود برای لاغر ماندن به تاریکی بروید. 

بسیاری از افراد وقتی شب‌ها نمی‌توانند بخوابند سراغ گوشی موبایل یا اینترنت می‌روند و تلاش می‌کنند با این وسایل و سرکشی به سایت‌های شبکه‌های اجتماعی خود را سرگرم کرده تا کم‌کم خسته شده و به خواب بروند.

این در حالی است که تحقیق‌ها نشان می‌دهد استفاده از این روش‌ها نه‌تنها باعث می‌شود فرد سخت‌تر به خواب برود بلکه در درازمدت می‌تواند سایز کمر وی را افزایش داده یا به عبارت ساده‌تر باعث چاقی فرد شود. براساس تازه‌ترین تحقیق‌ها دانشمندان دریافته‌اند استفاده از نورهای مصنوعی در طول شب نه‌تنها باعث افزایش خطر ابتلا به سرطان می‌شود بلکه ریتم شبانه‌روزی ما را مختل کرده و باعث چاقی می‌شود.

البته این مضرات فقط مختص تبلت‌ها و گوشی‌ها نیست گفته‌ می‌شود نفوذ نور از میان پنجره‌ها، زیر درها یا حتی رنگ سبز یا نارنجی ساطع شده از ساعت‌ها در کنار فرد می‌تواند باعث پایین آمدن کیفیت خواب و در نتیجه چاقی بشود. در واقع اختلال در خواب باعث اختلال در متابولیسم بدن خواهد شد. کم خوابیدن باعث افزایش تولید هورمون گرسنگی یعنی هورمون گیرلین در انسان می‌شود. ارگانیسم انسان سعی می‌کند کمبود خواب را با یک چیزی جبران کند و این هورمون را تولید می‌کند که میل به زیاد خوردن را ایجاد می‌کند. در حقیقت ریتم شبانه‌روزی بدن می‌تواند تحت تاثیر محیط خارجی از جمله نورهای ساطع‌شده قرار بگیرد و سیستم خواب را مختل کند.

در زندگی امروزه، نورهای مصنوعی در اتاق بسیاری از افراد وجود دارد که کیفیت خواب را پایین می‌آورد و توانایی بدن را برای پردازش مواد مغذی به خطر می‌اندازد، در نتیجه وزن بدن به تدریج افزایش می‌یابد. گفته می‌شود نور آبی حاصل از تلفن‌های هوشمند و تبلت‌ها مخرب‌ترین نوع نورها هستند. بنابراین توصیه می‌شود تا جایی‌ که می‌توانید شب‌ها از گوشی و تبلت استفاده نکنید، منافذ نورها را ببندید و روی ساعت خود پارچه‌ بیندازید. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha