انجمن پزشکان عمومی ایران در پیامی به مناسبت سال نو، ضمن اعلام حمایت از کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی، اصلاح رویکرد اجرایی در طرح هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی را روشی علاج جویانه برای موفقیت این طرح عنوان کرد.

استفاده از ظرفیت پزشکان عمومی،عاقلانه‌ترین راه برای ارتقای سلامت عمومی است

سلامت نیوز : انجمن پزشکان عمومی ایران در پیامی به مناسبت سال نو، ضمن اعلام حمایت از کمپین انصراف از دریافت یارانه نقدی، اصلاح رویکرد اجرایی در طرح هدفمندی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی را روشی علاج جویانه برای موفقیت این طرح عنوان کرد.
به گزارش سلامت نیوز هیات مدیره انجمن پزشکان عمومی در این پیام، اجرای نظام سطح بندی و برنامه پزشک خانواده و استفاده از ظرفیت و همت پزشکان عمومی را عاقلانه‌ترین راه مدیریت صحیح منابع در نظام سلامت کشور و دستیابی به توسعه‌ی پایدار با ارتقای سلامت عمومی دانست.


متن کامل این پیام به شرح زیر است:
سال جدید در شرایطی آغاز می‌شود که تحولات صورت گرفته در فضای عمومی کشور نشان از توجه ویژه دولتمردان به مقوله‌ی «سلامت» نه در قالب شعار که در واقعیتی نقد دارد. رشد جایگاه «سلامت» در بودجه‌ی عمومی و تخصیص منابعی نسبتا پایدار برای ساماندهی بهداشت و درمان ، نشان‌گر درک عملی و بی‌سابقه‌ی ارزش سلامت نزد نخبگان اجرایی است.


تعامل ویژه‌ی وزارت بهداشت به منظور افزایش معقول تعرفه‌های خدمات تشخیصی درمانی در بخش دولتی، نیز حاکی از عزم مسئولین در تقویت طب ملی و پیش‌آگهی حمایت از عموم مردم در کاهش دغدغه‌های درمان و ارائه‌ی خدمات با کیفیت است؛ هر چند که تاخیر در تعیین تعرفه‌ی بخش خصوصی به رغم وعده‌ی قبلی نیز دور از انتظار بود.


اینک اعتماد حاکمیت به توانمندی جامعه‌ی بزرگ پزشکی برای مدیریت منابع و تحول ساختارمند در ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی، نظام سلامت کشور را در معرض آزمونی سخت و البته در ابتدای راهی روشن به سوی تعالی قرار داده است.


انجمن پزشکان عمومی ایران نیز ضمن آرزوی شادکامی و پیروزی به مناسبت این ایام، بهار را فصل پوست اندازی و شکوفایی در بستری از اعتدال و عبور از سالی سخت و پر تنش می‌داند؛ و اکنون فرصتی به دنبال سلسله فرصت‌های از دست رفته است تا این انجمن به نیابت از اعضای فهیم خویش، تعامل و همکاری خود را برای بازآفرینی هویت و جایگاه سلامت در عرصه‌ی عمومی کشور اثبات نماید. بر این اساس:


·         هیات مدیره‌ی این انجمن با عنایت به بازتعریف و اصلاح رویکرد اجرایی در طرح  هدفمندسازی یارانه‌ها و اختصاص بخشی از درآمد حاصل از این طرح برای هزینه‌های سلامت عمومی، همراهی خود را با کمپین انصراف داوطلبانه از دریافت یارانه‌ی نقدی اعلام و تسری این تصمیم را روشی علاج جویانه برای موفقیت این طرح می‌داند.


·         اعتقاد داریم که مدیریت صحیح منابع در نظام سلامت کشور راهی به جز اجرای نظام سطح بندی و برنامه پزشک خانواده ندارد؛ بنابراین بازآفرینی هویت طب عمومی و استفاده از ظرفیت و همت پزشکان عمومی کشور، عاقلانه‌ترین راه برای توسعه‌ی پایدار با ارتقای سلامت عمومی است؛ بر این اساس جدیت وزارت بهداشت برای استفاده از توان تشکیلاتی انجمن، محکی از تمایل و اعتقاد آن دستگاه به این مسیر خواهد بود.


·         شرایط به وجود آمده در همراهی و تعامل بین دولت، وزارتین بهداشت و رفاه، سازمان‌های بیمه‌گر پایه، سازمان نظام پزشکی، انجمن‌های گروه پزشکی و سایر نهادهای مرتبط با موضوع سلامت، بسیار استثنایی و مغتنم است. توصیه می‌شود که مسئولین ذی‌ربط با تعامل فعال و سعه‌ی صدر، نسبت به تثبیت و ماندگاری این موقعیت به گونه‌ای مدبرانه اهتمام نمایند؛ تا شاید ثمره این تعامل در بهبود سلامت مردم عزیز و رضایت شغلی جامعه فهیم پزشکی موثر باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha