یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 108619

یک روش ساده برای رشد مهارت‌های اجتماعی کودکان

سلامت نیوز:  تمام والدین در چند روز نخست تولد نوزادانشان متوجه می‌شوند که برقراری تماس پوستی مثبت و خوشایند، احساسات نوزاد را برمی‌انگیزد و حس الفت میان کودک و والدینش ایجاد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازایسنا، اکنون روانپزشکان در یک مطالعه جدید دریافتند این تماس‌ها و تعاملات فیزیکی مثبت نه تنها برای ایجاد حس الفت و مهربانی بین والدین و نوزاد اهمیت دارد بلکه به رشد جسمی و مهارت‌های اجتماعی کودک نیز کمک می‌کند. طبق بررسی‌های پزشکان آلمانی از شواهد رفتاری و فیزیولوژیکی، برقراری تماس پوستی در رشد نوزاد موثر است بنابراین نقش مهمی در تنظیم تعاملات اجتماعی انسان ایفا می‌کند.

به گفته این پزشکان نتایج مطالعه فوق حائز اهمیت است زیرا نشان‌دهنده تاثیر نهفته برقراری تماس پوستی بر تقویت رشد نوزاد است. همچنین در این بررسی مشاهده شد اگر این تماس پوستی با سرعت مشخصی انجام شود، موجب ایجاد این احساس خوب در کودک می‌شود. تماس‌هایی که خیلی سریع یا کند انجام می‌شوند لزوما محدوده‌های رشد جسمی و اجتماعی مغز را به طور همزمان فعال نمی‌کند اما در عوض برقراری تماس پوستی که با سرعت دقیق انجام می‌شود درک نوزاد را از مفهوم‌ پیوندهای احساسی خیلی بهتر و دقیق‌تر می‌کند.

 در این بررسی که روی تعدادی کودک انجام گرفت ضرباتی با سرعت‌های مختلف روی دست کودک وارد شد و واکنش‌های آنان مورد تحلیل قرار گرفت. پزشکان دریافتند ضرباتی که با سرعت متوسط روی پوست کودک وارد می‌شوند نه تنها ضربان قلب او را پایین می‌آورند بلکه حتی حس کنجکاوی کودک را نیز در رابطه با وسیله واردکننده ضربه برمی‌انگیزند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha