دو برادر که با شگردی خاص و منحصربه‌فرد از رانندگان خودروهای باری سرقت می‌کردند، با همدست‌شان دستگیر شدند.

سلامت نیوز: دو برادر که با شگردی خاص و منحصربه‌فرد از رانندگان خودروهای باری سرقت می‌کردند، با همدست‌شان دستگیر شدند.

سوژه این متهمان مثل شگردشان خاص بود و فقط افرادی را برای سرقت انتخاب می‌کردند که بار خودروی آنها، وسایل خانه بود.مردی میانسال مدتی قبل به اداره آگاهی اسلامشهر مراجعه و از سرقت خودرویش و بار آن، شکایت کرد. این مرد به ماموران گفت: با خودروی وانت نیسانم باربری می‌کنم. صبح روز حادثه چند تخته فرش را از یک انبار فرش فروشی بار زدم تا به خریدار آن تحویل دهم. در خیابان در تردد بودم که راننده خودرویی چندبار بوق زد و گفت باربند خودرویم باز شده است و مواظب باشم فرش‌ها پایین نیفتد. با این‌که باربند را محکم بسته بودم اما حرف آن راننده مرا نگران کرد. خودرو را کنار خیابان نگه داشتم تا باربند را محکم کنم که راننده یک دستگاه پژو همراه دو پسر جوان دیگری که سوار یک خودروی سمند بودند، با تهدید چاقو خودرو و بار آن را سرقت کردند. یکی از آنها با خودروی من فرار کرد و دو نفر دیگر با خودروهای خودشان از محل دور شدند.


شکایت مرد میانسال کافی بود تا گروهی از ماموران مبارزه با سرقت پلیس آگاهی شهرستان اسلامشهر وارد عمل شوند. به این ترتیب تحقیقات در این رابطه آغاز شد. کارآگاهان در جریان بررسی‌های پلیسی با شکایت‌های مشابه مواجه شدند؛ شکایت‌هایی که در آنها سرنشینان دو خودروی پژو و سمند دست به سرقت خودرو با بار آن می‌زدند. از آنجا که در تمامی این سرقت‌ها، سارقان وسایل خانه را دزدیده بودند و از طرفی از دو خودروی سمند و پژو برای دزدی استفاده می‌کردند، مشخص شد این سرقت‌ها کار اعضای یک باند است.


کارآگاهان در اقدام بعدی با کمک رانندگان خودروهای باری، به چهره‌نگاری از متهمان فراری پرداختند و تصویر چهره‌نگاری شده متهمان به تمام واحدهای گشت انتظامی ارسال شد تا دستگیر شوند. از طرفی کارآگاهان با پیگیری سرنخ‌ها، در نهایت موفق شدند مخفیگاه سارقان لوازم خانه را دستگیر کنند.


یکی از متهمان در بازجویی‌ درباره سرقت‌هایشان به پلیس گفت: من همراه برادرم و یکی از دوستانم تصمیم گرفتیم از راننده‌های خودروهایی که بار آنها وسایل خانه است، سرقت کنیم. به همین دلیل با دو خودروی پژو و سمند که پلاک آنها جعلی بود، راهی خیابان‌ها می‌شدیم و با دیدن خودرویی که بار آن لوازم خانه بود، به آن نزدیک می‌شدیم. ما برای سرقت‌هایمان دو شیوه داشتیم. اول این که به راننده می‌گفتیم باربند باز شده است و راننده را مجبور می‌کردیم خودرو را برای سرکشی به باربند، متوقف کند. شیوه دوم، تصادف ساختگی بود. این کار را خیلی طبیعی انجام می‌دادیم، طوری که راننده متوجه ساختگی بودن ماجرا نشود. با خودروی او تصادف می‌کردیم و پس از آن‌که طعمه‌مان متوقف می‌شد، نقشه‌مان را با تهدید چاقو عملی می‌کردیم.


برادر این متهم ودیگر عضو باند نیز با تائید اظهارات عنوان کردند لوازم خانه را بعد از سرقت به قیمت پایین‌تری می‌فروختند.
سرهنگ حسن آبادی، فرمانده انتظامی شهرستان اسلامشهر درباره این پرونده می‌گوید: برای دستگیری اعضای این باند، تحقیقات ادامه یافت تا این‌که سرنخ‌هایی از متهمان به‌دست آمد و موفق به دستگیری آنها شدیم. در بازرسی از مخفیگاه متهمان 50 تخته فرش، 26 تابلو، تعداد زیادی کیف مدرسه، ظروف چینی، وسایل و لوازم خانگی کشف و متهمان با صدور قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی روانه زندان شدند. تحقیقات برای شناسایی مالباختگان این پرونده از سوی پلیس ادامه دارد.

منبع: تپش ضمیمه روزنامه جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha