یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۴
کد خبر: 108631

سلامت نیوز: براساس نتایج یک تحقیق در آمریکا، ورزش در سنین ۲۰ تا ۲۹ سالگی سبب حفاظت از توانایی مغز در میانسالی می شود.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازباشگاه خبرنگاران، فعالیت‌هایی چون دویدن، شنا و دوچرخه سواری که فعالیت قلب را تنظیم می کنند در سنین پایین‌تر، سبب تقویت حافظه و قدرت فکر در سنین بالاتر می شوند.

براساس نتایج این تحقیق، سلامت قلب سبب حفظ سلامت مغز می‌شود، سلامت قلب و عروق به میزان جذب اکسیژن به بدن در هنگام ورزش و همچنین انتقال اکسیژن به ماهیچه‌ها بستگی دارد.

محققان در دانشگاه مینسوتا در شهر مینیاپولیس آمریکا سه هزار نفر با سن متوسط ۲۵ سال را مورد آزمایش قرار دادند.

این افراد در طول یک سال آزمایشات سلامت قلب و عروق انجام دادند و این آزمایشات پس از ۲۰ سال تکرار شد.

سپس، آزمایشات دیگری برای سنجش قدرت و فعالیت مغزی ۲۵ سال پس از آغاز اولین آزمایش سلامت قلبی انجام گرفت.

افرادی که در جوانی بیشتر دویده بودند پس از ۲۵ سال از قدرت حافظه و توان فکری بالاتری برخوردار بودند، همچنین افرادی که فاصله زمانی تست دویدن آنها پس از ۲۰ سال اختلاف کمتری داشته در آزمایشات حافظه و تواتایی مغزی از افرادی که فاصله زمانی تست دویدن آنها در فاصله ۲۰ سال اختلاف بیشتری داشته، نتیجه بهتری گرفتند. 


دکتر دیوید جیکوبز، یکی از محققان دانشگاه مینسوتا می‌گوید که تحقیقات زیادی منافع سلامت قلب برای فعالیت مغزی را تایید کرده‌اند.او می گوید جوانان باید به منافع ورزش‌هایی مثل شنا، دویدن و دوچرخه سواری برای سلامتی مغز خود آگاه باشند.

یک سخنگوی انجمن حمایت از بیماران دچار فراموشی (آلزایمر) گفته است که شواهد نشان می‌دهند ورزش می‌تواند ریسک تقلیل هوشیاری مغزی و ابتلا به فراموشی را کاهش دهد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha