یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۶
کد خبر: 108632

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های جدید خدمات تشخیصی و درمانی برای سال ۹۳ در شورای عالی بیمه تصویب شده و به زودی تا آخر فروردین در هیأت دولت به تصویب نهایی می‌رسد و از اول اردیبهشت اجرایی می‌شود.

اجرای تعرفه های جدید پزشکی از اردیبهشت

سلامت نیوز: معاون درمان وزارت بهداشت گفت: تعرفه‌های جدید خدمات تشخیصی و درمانی برای سال ۹۳ در شورای عالی بیمه تصویب شده و به زودی تا آخر فروردین در هیأت دولت به تصویب نهایی می‌رسد و از اول اردیبهشت اجرایی می‌شود.

محمد آقاجانی افزود: با توجه به اینکه دولت یازدهم برای اولین بار قیمت تمام شده و واقعی خدمات پزشکی را تعیین و تصویب کرده است.

رویکرد کلی دولت در تعیین تعرفه ها این است که با حمایت بیمه ها و به نحوی که سهم پرداختی مردم کمتر شود، به سمت تعرفه های واقعی حرکت کنیم.
وی گفت: البته این کار یک برنامه مرحله بندی شده است و طی چندین سال انجام می شود و امیدواریم تا پایان دولت یازدهم بتوانیم به تعرفه های واقعی برسیم.


آقاجانی گفت: اعتبار سازمانهای بیمه گر امسال حدود 66 درصد افزایش پیدا کرده است اما با توجه به بدهی پیشین بیمه ها و رویکرد دولت در ارتقای خدمات پیشگیرانه میزان رشد تعرفه های پزشکی در سال جاری کمتر از این میزان است.


معاون وزیر بهداشت ادامه داد: هدف گذاری اصلی وزارت بهداشت در سال 93 ارتقای کیفیت خدمات بیمارستانی هم از نظر خدمات پزشکی و مراقبتی و هم خدمات هتلینگ است به نحوی که با استاندارد سازی خدمات پزشکی در بخش دولتی نیاز مردم به مراجعه به بخش خصوصی کم شود و رضایتمندی آنها از خدمات درمانی دولتی افزایش یابد و به این ترتیب سهم پرداخت از جیب مردم برای درمان نیز کاهش محسوسی خواهد داشت. 

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha