یکشنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۰
کد خبر: 108636

سلامت نیوز: پزشكان برای مقابله با كمبود ویتامین‌ها و مواد معدنی مورد نیاز مادران باردار در سراسر جهان تصمیم به تولید نسل جدیدی از نان‌ها گرفته اند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از باشگاه خبرنگاران، دانشمندان در نظر دارند در آینده در تركیب نان، اسید فولیك اضافه نمایند تا به این ترتیب مانع از تولید نوزادان با مشكلات نخاعی شوند.گفتنی است، پزشكان در مطالعات خود دریافته‌اند مصرف اسید فولیك و ویتامین B9 می‌تواند از بسیاری از نواقص مادرزادی جلوگیری نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، كارشناسان اعتقاد دارند كمتر از یك سوم از زنان در دنیا از مكمل‌های مربوط اسید فولیك قبل از اقدام به بارداری استفاده می‌كنند و این سبب بروز مشكلاتی مانند نقص در سیستم عصبی نوزاد، كم وزنی، كاهش ضریب هوشی و سایر موارد سلامتی می‌گردد.
مصرف مكمل‌های اسید فولیك در صورت تجویز پزشك می‌تواند موجب سلامتی بانوان شود، پزشكان دریافته‌اند كمبود ویتامین B12 در افراد مسن حتی می‌تواند سبب آسیب رسیدن "سیستم عصبی" و حتی ابتلا به "سرطان روده" در آن‌ها گردد.
پزشكان توصیه می‌كنند افراد در وهله‌ی اول با اصلاح رژیم غذایی خود سعی در دریافت ویتامین های مورد نیاز بدن نمایند و آنگاه در صورت كمبود ویتامین با مشاوره پزشك متخصص از مكمل‌های دارویی برای رفع مشكل كم خونی بهره بگیرند.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha