دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 108648

طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی برای کودکان بسیار مضر است و باعث مسمومیت آنان می شود.

سیگار الکترونیکی عامل مسمومیت کودکان

سلامت نیوز: طبق گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری آمریکا، نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی برای کودکان بسیار مضر است و باعث مسمومیت آنان می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،مدیر (CDC) در مصاحبه مطبوعاتی خود گفته است که استفاده از این محصول در سراسر دنیا رو به افزایش است و متاسفانه این محصولات با رایحه شکلات و میوه های مختلف عرضه می شود که برای کودکان جذاب است و از آن جا که بدن کودکان در برابر e-Cigarettes هیچ مصونیتی ندارد، باعث مسمومیت می شود.

به گزارش سایت ساینس، نیکوتین مایع موجود در سیگار الکترونیکی از طریق چشم و پوست کودکان جذب می شود و عوارض جانبی مانند استفراغ، حالت تهوع و سوزش چشم در این کودکان مشاهده شده است.در ادامه این گزارش آمده است که سیگار الکترونیکی هرگز به ترک سیگار کمک نمی کند و باور اینکه استفاده از e-Cigarettes باعث کاهش تمایل مغز به سیگار می شود، کاملاً نادرست است.پیشتر گزارش های متعددی درباره آثار سوء این سیگار در مراکزتحقیقاتی معتبر دنیا منتشر شده بود و تحقیقات کنونی تازه ترین یافته ها دراین زمینه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • دکتر علی گودرزی ۲۰:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    0 0
    نیکوتین مانند هر ماده دیگری در صورتی که به مقدار بیش از مقدار مجاز استفاده شود نه تنها برای کودکان بلکه برای بززگسالان نیز خطرناک است. خطری که محققان در مورد نیکوتین و کودکان بیان می‌کنند مربوط به خوردن آن توسط کودکان است نه استعمال آن. میزان نیکوتین سیگارهای الکترونیکی قابل تنظیم است و بطور کلی از مقدار نیکوتینی که در سیگارهای معمولی است به مراتب کمتر است. بحثی هم که در مورد سلامت این مواد برای کودکان مطرح است قرار دادن آنها در قوطی‌هایست که باز کردن آنها برای کودکان راحت نباشد، درست مانند قوطی‌هایی که برای دارو استفاده می‌شود. بین ۵۰٪ تا ۷۰٪ از کسانی که قصد ترک سیگار داشتند توانستند سیگار را با استفاده از سیگار الکترونیکی ترک کنند و تا یک سال همچنان در ترک بودند. این عدد در روشهای دارویی خیلی کمتر است. حداکثر ۳ تا ۵ درصد بعد از دو سال. بر عکس آنچه که در اینجا نوشته شده،‌ سیگار الکترونیکی نه تنها جایگزین سیگار معمولی در مغز می‌شود بلکه برای اکثر سیگار‌ی‌ها بسیار جداب‌تر است. دو عامل اصلی که باعث اعتیاد به سیگار می‌شود اول نیکوتین است و دوم لذتی که سیگاری از به دست گرفتن سیگار به دست می‌آورد. سیگار الکترونیکی هر دوی این نیازها را بر‌آورده می‌کند با مضراتی به مراتب کمتر از سیگار معمولی. کم کردن مقدار نیکوتین پله‌ای سیگار الکترونیک ترک سیگار را خیلی ساده تر می‌کند.