مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از تشدید نظارت بر روند تجویز و توزیع داروهای بیماران خاص در کشور خبر داد.

دکتر کامبیز امجدی نیک با اشاره به مشخص شدن تعداد دقیق و پراکندگی بیماران خاص، به مهر گفت: به این ترتیب امسال با کمبود دارو برای این بیماران مواجه نخواهیم بود.

وی با تاکید بر اینکه امسال برنامه ریزی دقیقی برای واردات و تولید داروهای بیماران خاص انجام داده ایم، افزود: در حال حاضر بیش از میزان مورد نیاز دارو تامین شده است.

امجدی نیک با بیان اینکه در سالهای گذشته میزان داروی مورد نیاز بیماران خاص به طور دقیق مشخص نبود، عمده مشکل کمبود داروی بیماران خاص را نداشتن اطلاعات دقیق در مورد تعداد و پراکندگی این بیماران دانست.

مدیرکل نظارت بر دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت تصریح کرد: در حال حاضر شناخت از بیماران و میزان پراکندگی آنها مشخص شده و اطلاعات کامل در اختیار اداره مدیریت پیوند و بیماریهای خاص قرار دارد.

وی، مبنای سفارشات دارویی در سال جاری را بر اساس نیازسنجی که در اواخر سال گذشته صورت گرفت، عنوان داشت و افزود: این موضوع باعث جلوگیری از کمبود دارویی می شود.

امجدی نیک در این رابطه اظهارداشت: برای جمع آوری اطلاعات دقیق بیماران خاص از نرم افزار ویژه ای استفاده می شود و به این ترتیب احتمال ورود بیمار جعلی به نظام دارویی به طور کامل از بین می رود.

وی با تاکید بر اینکه وزارت بهداشت از این پس بر روند تجویز و توزیع داروی بیماران خاص به شدت نظارت می کند، معضل قاچاق داروی بیماران خاص را مورد اشاره قرار داد و گفت: به علت اختصاص یارانه و در نتیجه در پی کم بودن قیمت فروش و واقعی بودن آن در بسیاری موارد، دارو به صورت قاچاق از کشور خارج می شود.
 

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha