دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۲

در 10 ماهه سال 92 یک هزار و 462 نفر متقاضی دریافت مجور سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی پایتخت مراجعه کرده اند.

افزایش تقاضا برای مجوز سقط درمانی

سلامت نیوز: در 10 ماهه سال 92 یک هزار و 462 نفر متقاضی دریافت مجور سقط درمانی به مراکز پزشکی قانونی پایتخت مراجعه کرده اند.

پزشکی قانونی استان تهران اعلام کرده که این رقم در مقایسه با مدت مشابه در سال 91 که یک هزار و 350 نفر بوده، 8.3 درصد افزایش یافته است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، در دی ماه سال 92 نیز آمار متقاضیان سقط درمانی با 7.9 درصد افزایش نسبت به دی ماه سال 91 به 149 نفر رسیده این قانون اولین بار در سال 1376 در کشور به تصویب رسید، پس از آن در سال 1381 لیست موارد مجاز سقط جنین اعلام شد که بر اساس آن موارد جنینی تنها شامل موارد مغایر با حیات خارج رحمی بودند.

در نهایت در سال 1384 ماده واحده سقط جنین به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید و در حال حاضر در سراسر کشور اجرا می‌شود. لازم به ذکر است که سقط جنین و سقط درمانی متفاوت از یکدیگر هستند. سقط درمانی با وجود مجوز و درشرایط خاص انجام می شود اما سقط جنین بدون مجوز در مراکز مخفی صورت می گیرد و در اغلب موارد  این نوع سقط حیات فرزند و مادر را به خطر می‌اندازد.

در سال 1381 کمیته کشوری سقط جنین آیین نامه‌ای با 49 مورد اندیکاسیون (موارد مجاز ) قطعی مادری و جنینی را برای سقط جنین درمانی پیشنهاد کرد و پس از آن در نگاه جامعه و مسئولان به این موضوع به عنوان یک مسئله بهداشتی تغییر ایجاد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha