دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۰
کد خبر: 108666

سلامت نیوز: در سال‌های اخیر مدام می‌شنویم که «گاز طبیعی» سوخت تمیزتری است و همین امر این سوخت را به انتخاب مناسبی در یک دهه اخیر تبدیل کرده در حالی که مطالعات جدید خلاف این باور را نشان داده است.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل ازایسنا، نتایج یک بررسی جدید در مورد تاثیر گاز طبیعی بر محیط زیست نشان داده است هزینه‌های گزاف و پنهانی که گاز طبیعی بر محیط زیست تحمیل می‌کند بسیار خطرناک‌تر از تصور ماست.

 اداره حفاظت از محیط زیست ایالات متحده آمریکا و سایر گروه‌های طرفدار محیط زیست برای مدت کوتاهی استفاده از گاز طبیعی را به عنوان یک سوخت پاک ترویج دادند اما مطالعات اخیر از خطرناک بودن این سوخت حتی بیش از سایر سوخت‌های فسیلی خبر می‌دهند.

 به طور خلاصه کارشناسان محیط زیست دریافته‌اند که سیستم سوختی گاز طبیعی در اتوبوس‌های شهری به شدت دارای نشت است. از آنجا که گاز طبیعی اصولا از «متان» تشکیل شده لذا تولید، انتقال و ذخیره این گاز سهم عمده‌ای در افزودن گازهای گلخانه‌ای به محیط زیست دارد و این یافته نگران‌کننده است. حتما می‌دانید که اتوبوس‌های گازوئیلی قدیمی وقتی در خیابان تردد می‌کنند مدام دود می‌کنند اما کارشناسان متوجه شدند که اتوبوس‌های گازسوز نیز دودزا هستند و تنها فرق‌شان این است که دود اتوبوس‌های گازسوز را نمی‌بینیم پس ممکن است از خطراتی که این اتوبوس‌ها برای محیط زیست ایجاد می‌کنند مطلع نباشیم.

 کارشناسان در این مطالعه تاکید دارند معمولا برای تخمین میزان انتشار گاز متان ناشی از فرآیند تولید گاز طبیعی به اطلاعات قدیمی بسنده می‌کنیم در حالی که مضرات این گاز برای طبیعت 30 برابر خطرناک‌تر از دی اکسید کربن است. یافته‌های این متخصصان حاکی از یک حقیقت کاملا متفاوت و منشا نگرانی آنها بود. آنها متوجه نشت‌های خطرناک و بسیار زیاد گاز متان در سیستم گاز طبیعی شدند. اما با تمام این توصیفات و نگرانی‌ها هنوز تاکید دارند که استفاده از گاز طبیعی به مراتب سالم‌تر از زغال سنگ است تا زمانی که برای گاز طبیعی نیز جایگزین مناسب‌تری پیدا شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha