دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳
کد خبر: 108683

برای بدست آوردن سلامت كامل در آغاز فصل بهار و مهار مشكل "آنفلوآنزای فصلی" در زمستان هر روز 20 دقیقه ورزش نمایند.

سلامت نیوز : فصل بهار به دلیل تغییرات آب و هوایی می‌تواند سبب ابتلا به بیماری‌هایی در افراد شود و یا عود مجدد بیماری‌های زمستانی را باعث شود كه در این زمینه لازم است افراد با روش‌های پیشگیرانه از بروز این بیماری‌ها جلوگیری نمایند.

به گزارش  سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران ، پژوهشگران به افراد توصیه می‌كنند برای بدست آوردن سلامت كامل در آغاز فصل بهار و مهار مشكل "آنفلوآنزای فصلی" در زمستان هر روز 20 دقیقه ورزش نمایند.

گفتنی است، ورزش شدید به مدت 20 دقیقه در هر روز می‌تواند تا 10 درصد سبب كاهش ابتلای افراد به آنفلوآنزا و یا كاستن از شدت بیماری در افراد نماید.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، پزشكان انجام 2 ساعت و نیم ورزش منظم و شدید در هر هفته را سبب كاهش ابتلای افراد به آنفلوآنزا معرفی كرده‌اند.این نتایج را با تحقیق بر روی بیش از 4 هزار و 800 داوطلب بدست آورده‌اند.
پزشكان علاوه بر ورزش شدید انجام فعالیت‌هایی مانند باغبانی و یا پیاده‌روی سریع را نیز در كاهش ابتلای افراد به آنفلوآنزا مؤثر می‌دانند.پزشكان با انجام مطالعه بر روی دو گروه داوطلب كه یك گروه هر روز ورزش انجام داده و گروه دیگر ورزش انجام نمی‌داده‌اند دریافته‌اند كه افراد ورزشكار با احتمال بسیار كمتری به آنفلوآنزا و یا شبه آنفلوآنزا مبتلا شده‌اند.
پزشكان در عین حال انجام ورزش شدید را در افراد منوط به انجام مشاوره با پزشك متخصص معرفی كرده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • علوی ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۸
    0 0
    یا سلام مطلب فوق بسیار مفید بود. آیا می شود برایتان مطلب بفرستیم و شما در سایت بگدارید، لطفا راه ارتباط با سایتتان را برایم ایمیل بفرمایید با تشکر از سایت خوبتان