عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: در این راستا کمیسیون تلاش خواهد کرد تا با نظارت بیشتر خود توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی- درمانی صورت گیرد.

توازنی بین پوشش بیمه‌ای افراد وجود ندارد/ تحقق بیمه سلامت ایرانیان راهکار  رفع دغدغه رهبری در  توسعه

سلامت نیوز: عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، با تاکید بر ضرورت اجرای هرچه سریع‌تر سیاست‌های کلی سلامت که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده است، گفت: در این راستا کمیسیون تلاش خواهد کرد تا با نظارت بیشتر خود توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی- درمانی صورت گیرد.

حمیدرضا عزیزی‌فارسانی در گفت وگو با خانه ملت،‌ درباره ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری به رؤسای قوای سه‌گانه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، افزود: یکی از محورهای این سیاست‌ها به توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی- درمانی اشاره دارد.


نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس شورای اسلامی،‌ ادامه داد: امروزه حدود 6 میلیون نفر از افراد جامعه فاقد پوشش بیمه‌ای هستند این درحالی است که بخش اعظم این افراد اغلب در طبقه محروم و کارگری قرار دارند.


این نماینده مردم در مجلس نهم،‌ با انتقاد از اینکه بیمه‌ها خدمات بیمه ای مناسبی در حوزه بهداشت و درمان ارایه نمی‌کنند، تصریح کرد: این اتفاق باعث شده سهم پرداختی مردم در حوزه سلامت افزایش چشمگیری داشته باشد و بیماران زیادی به دلیل این افزایش بار مالی به زیر خط فقر کشیده شوند.


عزیزی فارسانی یادآور شد: به طور حتم مقام معظم رهبری دغدغه توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی- درمانی را داشته‌اند و همین امر باعث ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت شده‌ است؛ حال با توجه به اینکه حوزه سلامت جزو اولویت‌های اولیه دولت قرار گرفته باید با اعتبارات موجود شاهد گام‌های اساسی در بخش سلامت و توسعه بیمه‌ها در کشور باشیم.


وی با تاکید بر اینکه لازم است هرچه سریع‌تر بیمه همگانی سلامت ایرانیان اجرایی شود،‌ افزود: دراین صورت بیمه‌ها یکپارچه شده و می‌توان عدالتی همگانی را از لحاظ پوشش بیمه‌ای یکسان برای افراد جامعه شاهد بود.


نماینده مردم کیار، کوهرنگ، اردل و فارسان در مجلس نهم، عملکرد بیمه‌ها را بسیار ضعیف توصیف کرد و گفت: توازنی بین پوشش بیمه‌ای افراد وجود ندارد به گونه‌ای که برخی  از بیمه طلایی برخوردارند و برخی دیگر حتی از ساده‌ترین پوشش بیمه‌ای نیز بی‌بهره‌اند.


فارسانی با تاکید بر اینکه با ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری بار مسئولیت مجلس به ویژه کمیسیون بهداشت و درمان افزایش یافته است،‌ افزود: وظیفه مجلس علاوه بر قانونگذاری، نظارت است و باید در این راستا به دنبال عملیاتی شدن اقدامات و تحقق وعده‌های دولت باشیم.


عضو کمیسیون بهداشت ودرمان مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به ابلاغ سیاست‌های کلی سلامت از سوی مقام معظم رهبری، ‌به طور حتم کمیسیون در تلاش است نظارت خود را بیش از گذشته گسترده کرده تا شاهد توسعه کمی و کیفی بیمه‌های بهداشتی- درمانی باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha