دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۰

با ارسال پرونده قتل خلبان ایران ایر و همسرش به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران، عامل جنایت در یک قدمی محاکمه قرار گرفت.

سلامت نیوز: با ارسال پرونده قتل خلبان ایران ایر و همسرش به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران، عامل جنایت در یک قدمی محاکمه قرار گرفت.

در روز‌های پایانی اسفند سال 91، ماموران کلانتری در غرب تهران از وقوع جنایتی در یک مجتمع مسکونی در بلوار همیلا در منطقه پونک اطلاع یافتند.باحضور بازپرس جنایی در محل و تیم تشخیص هویت معلوم شد منصور شهرکی، از خلبانان باسابقه ایران‌ایر و همسرش سارا با ضربات چاقو در محل سکونتشان کشته شده‌اند.
تحقیقات اولیه
با بررسی در این ارتباط معلوم شد دست و پای این زوج بسته شده و سپس عامل یا عاملان جنایت آنها را به طرز دلخراشی به قتل رسانده‌اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «قتل عمد» و دستور بازپرس رودگر در شعبه چهارم دادسرای جنایی، پرونده در دستور کار ماموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
با شروع تحقیقات از سوی کارآگاهان مشخص شد پسر شانزده ساله این زوج با دیدن صحنه قتل پدر و مادرش از همسایه‌ها کمک خواسته بود.
با پیگیری پرونده ابتدا سرایدار آپارتمان به عنوان مظنون دستگیر شد، اما در تحقیق از وی معلوم شد او نقشی در قتل خلبان و همسرش نداشته است.
در ادامه این تحقیقات و به دلیل سرقت کارت‌های بانکی مقتولان، معلوم شد عامل جنایت در چند مرحله از حساب قربانیان برداشت کرده است. با به دست آمدن این سرنخ، یک‌متهم شناسایی و محل زندگی وی زیر نظر قرار گرفت.
دستگیری قاتل
بعد از چند روز تحقیقات، شواهد و مدارکی به دست آمد که دست داشتن مرد مظنون را در قتل خلبان و همسرش ثابت می‌کرد. با این مدارک، بازپرس رودگر دستور بازداشت فرد‌مظنون را صادر و ماموران او را دستگیر کردند.
متهم به نام مرتضی در تحقیقات به قتل خلبان جوان و همسرش با انگیزه سرقت اعتراف کرد و گفت، روز حادثه به قصد سرقت با ورود به خانه قربانیان با سلاح آنها را تهدید کرده و سپس دست و پایشان را بسته، پس از سرقت نیز با ضربات چاقو آنها را به قتل رسانده است.
با تکمیل تحقیقات، پرونده با صدور کیفرخواست اتهام دو فقره قتل عمدی و سرقت مقرون به آزار برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. این متهم بزودی محاکمه و حکم قانونی برای او صادر خواهد شد.

منبع: روزنامه جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha