دوشنبه ۱۸ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۵
کد خبر: 108694

یک متخصص پوست و مو با بیان این مطلب که افراد با خود مراقبتی از پوست خود می‌توانند از بیماری‌های پوستی پیشگیری کنند، گفت: فرایند پیری پوست در افراد سیگاری بسیار سریعتر است و این تغییرات در افراد جوان زودتر نمایان می‌شود.

فرایند پیری پوست در افراد سیگاری سریعتر است

سلامت نیوز : یک متخصص پوست و مو با بیان این مطلب که افراد با خود مراقبتی از پوست خود می‌توانند از بیماری‌های پوستی پیشگیری کنند، گفت: فرایند پیری پوست در افراد سیگاری بسیار سریعتر است و این تغییرات در افراد جوان زودتر نمایان می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، دکتر امیر هوشنگ احسانی  عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به اینکه زندگی پراسترس شهری باعث می‌شود تا افراد زمان کمتری را صرف مراقبت از پوست و موی خود کنند، گفت: مراقبت صحیح از پوست، می‌تواند از پیری زودرس پیشگیری کرده و این روند را به تاخیر بیندازد و فرد پوستی سالم و شاداب را در طی سال های طولانی داشته ‌باشد.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین روش‌های حفظ سلامت پوست، مراقبت در برابر نور خورشید است، اظهار داشت: اشعه ماوراء بنفش خورشید عامل ایجاد بسیاری از مشکلات پوستی مانند چین و چروک، ‌کک و مک، ‌خشکی و ضخیم‌ شدن پوست و سرطان‌های پوست است.

این متخصص پوست و مو ادامه داد: افراد برای جلوگیری از آفتاب سوختگی از محافظ‌هایی مانند کلاه، ‌دستکش، عینک آفتابی و همچنین لباس‌های نخی با آستین‌های بلند استفاده کنند.

 احسانی با اشاره به این مطلب که فرایند پیری پوست در افراد سیگاری بسیار سریعتر است و این تغییرات در افراد جوان زودتر نمایان می شود، گفت: سیگار سبب باریکی و کاهش خون رسانی در عروق سطحی و همچنین سبب کاهش اکسیژن و مواد غذایی پوست مانند ویتامین A می شود و در نهایت کلاژن‌های پوستی را تخریب می کند.

مصرف صابون با مواد قوی ممنوع

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، تمیزی پوست را یکی از مهمترین نکات در حفظ سلامت و مراقبت پوستی دانست و افزود: برای شست و شوی صورت از آب ملایم استفاده شده و از صابون‌های قوی خودداری شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان با اشاره به اینکه میوه، سبزی و مواد غذایی تازه از پیری زودرس پوست جلوگیری می‌کند، گفت: میوه جات حاوی مقدار زیادی آنتی‌اکسیدان هستند و این آنتی‌اکسیدان‌ها مانع از تخریب سلولی می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha