دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان از دردهای مزمن شکمی، نفخ و یبوست در کودکان به عنوان 70 درصد مراجعات به فوق تخصصان کودک نام برد

سلامت نیوز: دبیر علمی کنگره بین‌المللی گوارش، کبد و تغذیه کودکان از دردهای مزمن شکمی، نفخ و یبوست در کودکان به عنوان 70 درصد مراجعات به فوق تخصصان کودک نام برد. 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، سیدعلی جعفری اظهار کرد: در این کنگره مسائل چالش‌برانگیز طب کودکان در زمینه هپاتیت‌های مختلف، کبد، تغذیه و ... مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به حضور فوق تخصصان غدد، پیوند کبد و سلول‌های بنیادی در این کنگره محورهای همایش را تازه‌های بیماری کبد، اصول تغذیه صحیح، بیماری‌ها، درمان‌های نوین در بیماری‌های گوارشی، پیوند کبد، پروربیوتیک‌ها در درمان، بلع جسم خارجی و مواد سوزاننده و مراقبت‌های پرستاری در بیماری‌های گوارشی در کودکان عنوان کرد.

جعفری تصریح کرد: ضرورت برگزاری چنین کنگره‌هایی، ایجاد دیدگاه جدید تفاوت بیماری‌های گوارشی و درمان آنها در کودکان در مقایسه با بیماری‌های گوارشی و درمان آن در بزرگسالان مانند تفاوت رژیم غذایی یک بزرگسال با یک کودک است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مراجعات به یک فوق تخصص کودکان مربوط به دردهای مزمن شکمی، نفخ و یبوست در کودکان است، اضافه کرد: این مراجعات بیش از 70 درصد از مراجعات کودکان بیمار به درمانگاه‌های سرپایی را تشکیل می‌دهد.

دبیر اجرایی این همایش نیز در رابطه با فقدان تغذیه صحیح و مصرف مواد خوراکی مضر در کودکان، از ایجاد چاقی کاذب، آلرژی‌ها و بیماری‌های التهاب روده در آنان نام برد.

محمدعلی‌کیانی گفت: میزان شیوع بیماری‌های التهابی روده در کشور در حال حاضر به دلیل موارد مذکور بسیار افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: استفاده از غذاهای فست‌فودی و ... شاید در کوتاه‌مدت در کودکان ایجاد مشکل نکند اما در درازمدت آنان را دچار معضلات بی‌شماری خواهد کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha