مرد جوان وقتی برای سفر به خارج در تعطیلات عید خط رند تلفن‌همراهش را خاموش کرد نمی‌دانست این شماره میلیونی در دنیای مجازی به فروش می‌رسد.

سرقت اینترنتی خط تلفن‌همراه درتعطیلات سفر نوروزی

سلامت نیوز: مرد جوان وقتی برای سفر به خارج در تعطیلات عید خط رند تلفن‌همراهش را خاموش کرد نمی‌دانست این شماره میلیونی در دنیای مجازی به فروش می‌رسد.


16 فروردین‌ماه سال جاری مردی حیرت‌زده خود را به دادسرای جرایم رایانه‌ای رساند و ادعا کرد شماره تلفن همراه رندش به ارزش 150 میلیون تومان بدون این که خودش بداند فروخته شده است.وقتی قاضی روح‌الله رئیسی با این پرونده عجیب مواجه شد به تحقیق از مرد جوان پرداخت.


جوان مالباخته‌گفت: 26 اسفندماه سال گذشته برای مسافرت از ایران خارج شدم و سیمکارتم را با خودم نبردم، وقتی 11 فروردین ماه سال جاری به ایران بازگشتم یکی از دوستانم در تماس تلفنی من را شوکه کرد و پرسید خط‌ات را چند فروختی؟! از شنیدن این سؤال شوکه شدم و اظهار بی‌اطلاعی کردم.به‌همین دلیل برای فهمیدن ماجرا سریعاً با شماره تلفنم تماس گرفتم، وقتی صدای یک مرد را از آن سوی خط شنیدم تعجب کردم و گفتم این خط متعلق به من است چگونه تو از آن استفاده می‌کنی؟ مرد ناشناس با بی‌تفاوتی به نگرانی‌ام گفت این خط را به‌تازگی خریده و صاحب آن است و سپس تلفن را قطع کرد.

مرد حیرت‌زده در ادامه به قاضی ویژه جرایم رایانه‌ای گفت: وقتی برای بررسی موضوع به یکی از دفاتر تلفن همراه مراجعه کردم متوجه شدم سیمکارتم با سند جعلی فروخته شده است.با ادعاهای این مرد، پرونده در اختیار پلیس قرار گرفت تا زوایای پنهان آن آشکار شود.کارآگاهان در تحقیقات پلیس دریافتند یک کلاهبردار با به‌دست آوردن اطلاعات طعمه‌اش از راه‌های غیر قانونی مشخصات وی را جعل کرده  و با وکالت‌نامه قلابی خط را به نام خود زده و سپس روز 10 فروردین ماه سال جاری خط را به یک سوم قیــمت واقعی اش در بازار و به ارزش حدود 50 میلیون تومان فروخته است.با به‌دست آمدن سرنخ‌ها این فرضیه پلیسی مطرح شد که یک فرد آشنا به مسائل مخابراتی این کلاهبرداری سازمان یافته را طراحی کرده است و احتمال دارد باندی حرفه‌ای با ردیابی شماره تلفن‌های همراه‌ رند که غیر فعال هستند آنها را میلیونی فروخته و پول بادآورده‌ای را به جیب می‌زنند.
بنابر این گزارش، تلاش پلیس همچنان برای ردیابی و شناسایی کلاهبرداران ادامه دارد و دستور قضایی برای سوزاندن سیمکارت رند فروخته شده و بازگرداندن آن به صاحب اصلی‌اش صادر شده است.
هشدار قضایی
قاضی رئیسی با هشدار به دارندگان خطوط رند گفت: افراد باید مراقب شیادان باشند. گاهی کلاهبرداران با شماره‌گیری خطوط رند از وضع آنان مطلع می‌شوند و هنگام خاموش بودن این خطوط از راه‌های غیرقانونی دست به اقدام‌های کلاهبردارانه می‌زنند. هرگاه افراد با چنین موضوعی مواجه شدند سریعاً پلیس را در جریان قرار دهند تا از این‌گونه اتفاقات پیشگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha