دوشنبه ۱۳ خرداد ۱۳۸۷ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 10874

در حالی که به نظر می رسد، ورزش و تحرک بدنی یک فاکتور اصلی است که منجر به کاهش مداوم وزن می شود اما نتایج بررسی های جدید نشان داده است که فعالیت جسمی تاثیری روی کودکان چاق ندارد و درعوض برای کاهش وزن باید کودکان را به خوردن مواد غذایی سالم و داشتن تغذیه صحیح برای رسیدن به وزن مطلوب ترغیب و تشویق کرد.

در این مطالعات، پژوهشگران 300 کودک را به مدت پنج سال تحت مطالعه و پژوهش قرار داده و دریافته اند که کودکان چاق به دلیل وزن زیاد ورزش نمی کنند نه این که به خاطر ورزش نکردن چاق شده باشند.

به گفته پژوهشگران؛ اگرچه ورزش کردن بسیار مفید است اما والدین باید روی تغذیه سالم کودکان خود متمرکز شده و میزان کالری مصرفی در رژیم غذایی آنها را کاهش دهند.

براد متکالف، پژوهشگر ارشد دانشکده پزشکی پنسیلوانیا در پلی مونت در این باره گفت: توضیح ما در این باره این است که کودکان چاق به دلیل وزن زیاد نمی توانند فعالیت کنند و پرتحرک باشند. برای آنها ورزش کردن و البته تنفس به هنگام ورزش و دویدن دشوار می شود و به همین خاطر رغبتی به ورزش کردن ندارند. آنچه در مورد این کودکان مهم است این است که مطمئن شویم در وهله اول کودکان از راه های دیگری چربی اضافه دریافت نمی کنند.

وی تاکید کرد: مقرون به صرفه ترین راه برای حل مشکل چاقی در کودکان این است که تمام پولی را که برای خرید تنقلات و مواد خوراکی چاق کننده به کودکان می دهید کنار گذاشته و در عوض آنها را وادار به فعالیت کنید.


به این ترتیب اگر از میزان کالری مصرفی روزانه در رژیم غذایی کودکان بکاهید، می توانید به کاهش وزن آنها کمک کنید که در نهایت تمایل آنها به تحرک جسمی و ورزش کردن افزایش پیدا می کند.

با این حال در این پژوهش که شرح آن در مجله بریتیش مدیکال به چاپ رسیده هرگز مطرح نشده است که فعالیت فیزیکی به هیچ وجه برای سلامت کودکان چاق مفید نیست.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha