سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۷

دبیر شورای انضباطی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مصرف دخانیات در بین دانشجویان بالاست و نمی‌توان منکر آن شد، اما به صورت کلی مصرف دخانیات در جامعه پزشکی 5 درصد از مصرف عمومی جامعه بالاتر است

سلامت نیوز: دبیر شورای انضباطی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت گفت: مصرف دخانیات در بین دانشجویان بالاست و نمی‌توان منکر آن شد، اما به صورت کلی مصرف دخانیات در جامعه پزشکی 5 درصد از مصرف عمومی جامعه بالاتر است

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازخبرگزاری فارس ، حمید صرامی  گفت: مصرف دخانیات در جامعه پزشکی بیش از میانگین عمومی است.

دبیر شورای انضباطی معاونت دانشجویی وزارت بهداشت در مورد مصرف دخانیات و قلیان در خوابگاه دانشجویی، گفت: مصرف دخانیات را که در بین دانشجویان بالاست، نمی‌توان منکر شد، اما به صورت کلی مصرف دخانیات در جامعه پزشکی 5 درصد از مصرف عمومی جامعه بالاتر است، اما به صورت سرانه آن را در میان دانشجویان محاسبه نکرده‌ایم.

وی گفت: با این وجود طبق آیین‌نامه انضباطی مصرف دخانیات در اماکن عمومی از سوی دانشجویان خلاف است و اگر گزارشی به ما برسد همانند دیگر تخلفات انضباطی با آن برخورد می‌شود، اما مصرف مخفیانه و خارج از محیط‌های دانشگاهی از حیطه نظارتی ما خارج است.

میانگین شیوع مصرف دخانیات در ایران حدود 12 درصد است.میزان مصرف سیگار در دختران حدود 3 درصد و در مردان این آمار 28 درصد است.

بر اساس مطالعات مختلف سن گرایش به دخانیات 14 تا 16 سال بود اما اکنون به 12 سالگی رسیده و به سمت نوجوانی سوق دارد. گرایش به مصرف دخانیات در پسران بیش از دختران است اما رشد مصرف دخانیات در دختران بیش از پسران است و البته گاهی مصرف آن در دانشجویان و دبیرستانی‌ها به 20 درصد می‌رسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha