معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح ترخیص از مراکز و نگهداری در منازل برای خانواده های معلولان به صورت آزمایشی در 6 ماه آینده خبر داد.

سلامت نیوز: معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور از اجرای طرح ترخیص از مراکز و نگهداری در منازل برای خانواده های معلولان به صورت آزمایشی در 6 ماه آینده خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خبرگزاری پانا، یحیی سخنگویی با اشاره به اجرای طرح ترخیص از مراکز و نگهداری در منازل در سال 93 اظهار داشت: پایلوت نگهداری در منزل برای خانواده ها در 6 ماه آینده عملیاتی می شود.

وی افزود: طی این طرح تعدادی از افرادی که در مراکز نگهداری سازمان بهزیستی حضور دارند به آغوش خانواده بازگشته و با حمایت سازمان بهزیستی در شرایط جدید نگهداری شوند.
سخنگویی با بیان اینکه معلولان شدید و خیلی در طرح نگهداری در منزل پوشش داده می شوند که این طرح نیز در راستای کاهش تعداد مراکز شبانه روزی است، تصریح کرد: در این طرح معلولان واجد شرایط از مراکز ترخیص و در کنار خانواده ‌ها نگهداری خواهند شد. البته در طرح "نگهداری معلولان در منزل"، معلولان مجهول الهویه و بیماران ذهنی در قالب این طرح نیستند.
معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی افزود: در مجموع 1973 مرکز تحت پوشش سازمان بهزیستی داریم که صدهزار نفر نیز از خدمات ارائه شده در این مراکز بهره می برند.  از طرفی در مراکز شبانه روزی بهزیستی نیز 45 هزار نفر نگهداری می شوند.
وی با اشاره به جزئیات آماری مددجویان بهزیستی خاطرنشان کرد: در مجموع تعداد بیماران روانی تحت پوشش مراکز بهزیستی حدود 20 هزار نفر بوده که در مراکز مستقر هستند. همچنین 11 هزار نفر نیز برای حرفه آموزی به مراکز مراجعه کرده اند. برای ویزیت در منزل 18 هزار نفر نیز تحت پوشش هستند.
این مقام مسئول در سازمان بهزیستی با بیان اینکه حدود 15 هزار دانشجوی معلول نیز تحت پوشش هستند، گفت: همچنین 13 هزار نفر ضایع نخایی تحت پوشش هستند. 22 هزار نفر در روستاها تحت پوشش هستند و در نهایت 230 هزار نفر نیز مستمری بگیر سازمان بهزیستی به شمار می روند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha