سلامت نیوز :رئیس پلیس سابق راهور تهران با اعلام کاهش 27 درصدی تصادفات فوتی در طرح نوروزی گفت: رانندگان تهرانی قانونمندترین افراد در کشور هستند.

به گزارش سلامت نیوزبه نقل از مهر  سردار حسین رحیمی روز دوشنبه در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رئیس پلیس راهور تهران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تصادفات منجر به فوت پایتخت در ایام نوروز 27 درصد، تصادفات جرحی 28 درصد و تصادفات خسارتی نیز 20 درصد کاهش یافته است. خوشبختانه در ایام نوروز نیز همانند 4 سال گذشته شاهد روند خوبی در کاهش تلفات و تصادفات بودیم.وی ادامه داد: کار رئیس پلیس جدید راهور پایتخت به دلیل اینکه شهر تهران 4 سال رتبه برتر کاهش تلفات را به دست آورد بسیار سخت است.

ضمن اینکه روند و آمار تصادفات تهران روی تمامی کشور تاثیر دارد.به گفته رئیس پلیس سابق راهور تهران، اعمال قانون تخلفات حادثه ساز در سال 92 افزایش یافته است چرا که سمت و سوی صدور قبض جریمه به سمت حرفه ای شدن پیش رفته و رانندگانی که مرتکب تخلف می‌شوند، جریمه خواهند شد.

 وی در مورد اثربخش بودن اجرای طرح مناطق نمونه ترافیکی پایتخت گفت: این طرح تاثیر خودش را در احیای قانون در نقاط حساس پایتخت بر جای گذاشت ضمن اینکه اصلاح تابلوها یکی دیگر از اقدامات انجام شده در این طرح بود.

خبرنگاری از رحیمی پرسید آیا افزایش مبلغ جریمه‌ها در کاهش تخلفات موثر است که وی در پاسخ گفت: جریمه به تنهایی کارساز نیست البته آن را بی تاثیر نمی‌دانم. با توجه به تورمی که وجود دارد مطمئناً افزایش جریمه‌ها تاثیر خودش را می‌گذارد. در حال حاضر برخی از تخلفات به دلیل مبلغ کم جریمه، تاثیرگذار نیست.وی در پایان گفت: مردم تهران قانونمدارترین افراد در رانندگی و رعایت مقررات هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha