سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۶

سلامت نیوز :رییس سازمان بهزیستی کشور ضمن تشریح اولویت‌ها و برنامه‌های این سازمان در سال 93 از ایجاد «مجتمع‌های کامل پیشگیری» و نیز افزایش باشگاه‌های HIV مثبت به عنوان دو دستور کار اصلی این سازمان خبرداد.

همایون هاشمی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد مجتمع‌های کامل پیشگیری بیان کرد: این مجتمع‌ها به منظور ارائه آموزش‌ها و مهارت‌های لازم در حوزه اعتیاد، آموزش‌های لازم مربوط به دوره پیش‌، حین و بعد از ازدواج، آموزش‌های مربوط به دوران سالمندی و نیز آموزش‌ها و مهارت‌های لازم برای محیط‌های کارگری، دانشگاهی و محیط‌های کودکانه در سال‌جاری ایجاد می‌شوند.


وی با تاکید بر اینکه کنترل و مبارزه با پدیده و بیماری HIV یکی از برنامه‌های اصلی سازمان بهزیستی در سال 93 است اظهار کرد: باید با مراقبت از این بیماران، آسیب پذیری جامعه را کاهش دهیم و قصد داریم در سال آینده 26 باشگاه HIV مثبت خود را به 31 مورد افزایش دهیم.


رییس سازمان بهزیستی با اشاره به اینکه اولویت‌ها و برنامه‌های خود را بر اساس شرایط کشور و بویژه اقتصاد مقاومتی وفق داده‌ایم عنوان کرد: اصلی‌ترین برنامه سازمان بهزیستی در سال آینده توانمندسازی مددجویان تحت پوشش به منظور خروج از چرخه حمایتی سازمان و ورود اقشار آسیب‌پذیر جدید به این چرخه است.


هاشمی با بیان اینکه تا پایان اردیبهشت ماه سال جاری تمام خانواده‌های پشت نوبتی ورود به چرخه حمایتی سازمان بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند اظهار کرد: هم‌اکنون 68 هزار خانواده پشت نوبت ورود به چرخه حمایتی سازمان بهزیستی قرار دارند که تا پایان اردیبهشت ماه تمامی آن‌ها تحت پوشش قرار می‌گیرند. وی همچنین تقویت سه بسته خدمتی در حوزه مسکن، اشتغال و خدمات بیمه‌ای فراگیر را از دیگر برنامه‌های سازمان بهزیستی در سال آینده دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha