سه‌شنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۷

سلامت نیوز :از اوایل پیروزی انقلاب تاكنون روزنامه‌ها هر روز خبر دستگیری تعدادی از قاچاقچیان مواد مخدر را گزارش داده‌اند و بارها خبر اعدام سران سوداگران مرگ را نیز به گوش مردم رسانده‌اند، اما تاكنون متأسفانه نه تنها عرضه مواد مخدر كاهش نیافته، بلكه شمار سوداگران و معتادان نیز افزایش داشته است.


تا جایی كه به گفته معاون محترم قضایی دادستان كل كشور، حدود 47 درصد زندانیان كشور را مجرمان موادمخدر تشكیل می‌دهند و نیز بیشتر از 90 درصد جرایم سرقت، زورگیری، كیف‌قاپی، خفت‌گیری، ماشین‌دزدی، جیب‌بری و حتی كفش‌دزدی در مساجد، توسط معتادان انجام می‌گیرد.


ضمن آن‌كه سالانه در كشور 4 هزار نفر قربانی موادمخدر می‌شوند و فجیع‌‌ترین جنایات و قتل‌ها به دلیل مصرف شیشه رخ می‌دهد. 
برای حل این معضل، راهكارهای زیادی ارائه شده كه تاكنون جواب نداده است. اما اگر معضل اعتیاد به مواد مخدر درست آسیب‌شناسی شود، با توجه به قانون علت و معلول، عامل اصلی قاچاق موادمخدر مصرف كنندگان آن هستند، یعنی اگر مصرفی نباشد عرضه‌ای نیز نخواهد بود.


بنابراین دولت محترم تدبیر و امید لازم است برنامه‌ای را برای حذف مصرف موادمخدر با نظر كارشناسان خبره تدوین و اجرا كند تا به تدریج بازار مواد فروشان كساد و تعطیل شود.


در این صورت سوداگران مرگ ورشكست و مجبور به ترك شغل خواهند شد و جامعه اسلامی از شر شیطان مواد مخدر نجات خواهد یافت. همچنین آمار زندانیان و مراجعان به شعب دادگاه‌ها هم كم می‌شود و قوه قضائیه نفس راحتی می‌كشد. 


ای‌كاش به همت دولت تدبیر و امید جامعه اسلامی برای همیشه از شر مواد مخدر نجات یابد. و اما پیشنهاد من برای حذف مصرف موادمخدر این است كه قبل از از هركاری، مجلس محترم شورای اسلامی قانونی مبنی بر مجرم بودن معتادان تصویب كند تا به موجب آن ، معتادان پر خطرتوسط مأموران نیروی انتظامی دستگیر و نه به زندان، بلكه به اردوهای كار اعزام شوند و حاشیه جاده‌های كویری را بته كاری و یا درختكاری كنند تا به این وسیله كشورمان نیز كویرزدایی و زیباتر شود.
البته در این مورد راهكارهای دیگری هم وجود دارد كه برای تحقق آن‌ها، می‌توان از متخصصان جامعه‌شناسی، روان‌شناسی، اقتصادی و حقوقی كمك گرفت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha